Van Windhoek naar Sossusvlei over passen?

• Pauline

Kun je zonder 4x4, dus met een gewone auto, over de passen van Windhoek naar Sesriem? Gamsberg of Spreetshoogte? Of moet je dan altijd over Rehoboth? We gaan in juni, misschien maakt dat nog uit.

• amanda1

Wij zijn vorig jaar met een camper van Windhoek naar Sesriem gereden eind mei en konden vanwege de hevige regenval van de maanden ervoor alleen via Oanob, Mariental en Maltahohe rijden. Een heel eind om dus. Maar met een gewone auto zal je wellicht wel over de Spreetshoogtepas kunnen rijden. Ik weet ook niet hoe de wegconditie dit jaar is daar.

Gr, Amanda

• MartinH

Pauline,

in principe zijn die passen te doen met een gewone auto. In het regenseizoen wordt het wel wat lastiger maar niet zo zeer de pas zelf maar wel de rivieren die niet voorzien zijn van bruggen.

Groeten,

martin

• Namibië Expert

Leuk al die meningen.

De spreetshoogtepas zou ik NIET met een 2x4 doen. Op de steilste stukken beginnen de (aangelegde) stenen los te raken.

• MartinH

Hey die Edgar,

het viel afgelopen zomer nog wel mee, maar ook wij zagen al dat men wel moest beginnen met onderhoud. Als het afgelopen regentijd veel water te verwerken heeft gehad zal er zeker het e.e.a. los liggen.

Zal de situatie in Juli een ff checken.

Groeten,

Martin

• Namibië Expert

Ik reed er overheen na de regens van januari. Er zal wel herstel plaatsvinden; ben alleen benieuwd of dat in juli al is, dus ik wacht graag feedback van je af Martin!