Campsite in Maun

• amanda1

Wie kan mij vertellen wat een mooie campsite is in Maun? We hadden de Thamalakane River Lodge op het oog, maar het lijkt erop dat die geen campsites meer hebben. We zullen waarschijnlijk 2 nachten verblijven en de dag die we hebben een mokorotocht gaan doen vanuit Boro Boat station. Ook willen we een vlucht maken boven de Delta. Kunnen we de vlucht gewoon ter plaatse regelen bij de luchthaven? Iemand een tip welke maatschappij wel of niet te nemen?

Ik zie in Maun een aantal campsites, zoals Crocodile Camp, Old Bridge Backpackers Lodge, Audi Camp, Island safari Lodge, maar in de recenties springt er niet 1 positief uit. Wie heeft een goede ervaring?

Alvast bedankt!

Groeten,

Amanda

• Namibië Expert

Hi Amanda,

Wij zijn ieder jaar in Maun en verblijven dan meestal bij Audi Camp. Kan ik je dus echt aanraden!

Namibie (en beetje Botswana ;)) -Expert

• Frans

Audi camp is wel aardig ja, zijn er een keer geweest in zo'n tent op palen. Was niet duur en prima verzorgd. Wat me wel opviel was dat de camping erg rumoerig was laat op de avond en ik blij was dat ik daar niet stond.

Thamalakane Lodge heeft inderdaad geen camping (meer) maar is wel een prima lodge.

Mogelijk is de overweging waard om eens bij Discovery B&B te kijken naar een overnachting. Nederlands stel wat daar zit in een lodge op de weg 3 km voorbij Audi camp. Wij hebben er in juli wel gereserveerd maar zijn er nog niet eerder geweest en kan je er nu dus nog niets over vertellen.

• Erik en José

Hoi Amanda,

Wij hebben 2 jaar terug op de camping area van het sedia hotel gestaan. Prima plek waarbij er gebruik gemaakt kan worden van de hotel faciliteiten.

website sedia hotel

groeten Erik

• amanda1

Hallo Edgar, Frans en Erik,

Bedankt voor jullie snelle reacties. Wat betreft Discovery B&B en Sedia, zijn de campsites daar een beetje leuk en sfeervol gelegen? Het moet niet een al te grote domper zijn na Moremi :-)

We hebben ook overwogen om 1 nacht in Kaziiki te blijven en 1 nacht in Maun, maar ik ben bang dat we dan geen tijd genoeg hebben in Maun om een mokorotour en scenic flight te maken.

Groeten,

Amanda

• Frans

Discovery heeft geen camping, alleen huisjes maar het leek me wel iets om even te noemen :)

Kaziikini ben ik geweest om rond te kijken en lijkt me wel heel leuk!!

Leuk he, die luxe problemen :)

• Wim1

Sedia hotel ziet er ook goed uit.

Goeie tip

Ligt dit een beetje leuk en rustig?

• amanda1

Een luxeproleem is het zeker :-)

We willen wel in onze camper blijven slapen, kamer is geen optie.

Kent iemand Island Safari Lodge in Maun?

Wat betreft een mokoro tocht vanuit Maun via Boro boat station, is dat de moeite waard?

Groeten,

Amanda

• Erik en José

Het Sedia hotel ligt zo'n 5-10 min rijden buiten Maun.

Het is een rustige maar niet zo'n spectaculaire campsite met wel prima sanitair. Het hotel heeft een zwembad waar je gebruik van kan maken en dat geldt ook voor het restaurant en andere faciliteiten. Wij vonden het personeel wel heel aardig en behulpzaam. Wij hebben er destijds prima 2 nachten gestaan.

gr Erik

• amanda1

We zijn inmiddels terug en hebben in Maun op de campsite van de Okavango River Lodge gestaan. Prima plek direkt aan het water en een leuke lodge met gezellige bar en zitjes aan het water, eigen boten en uitstekend eten. We hebben een mokoro dagtocht gedaan vanuit de lodge; om 8 uur vertrek met een motorbootje naar de vetfence, 1 uur varen. Van daar uit, de community mokoro trust, 1,5 uur in een mokoro gevaren door het riet en smalle kanaaltjes over de Boro river. Aangelegd op een eiland en daar ruim 2 uur gewandeld en veel wild gezien. Daarna onze meegenomen lunch opgegeten onder de bomen en weer terug naar Maun. Een zeer relaxte dag.

De Island Safari Lodge lag erg mooi maar we vonden het er erg donker en de wind stond er recht op. De campsite van Crocodile Camp lag vooraan de weg en was omheind met schuttingen, niet erg fraai. Bij het water zag het er wel leuk uit. Audi idem.

We hadden trouwens totaal geen onveilig gevoel in Maun.

Gr, Amanda