Vraag over stand van de weg

• Bridget

Beste reizigers

Wij vertrekken deze zomer ook weer naar Nam-Bots en ik heb nog enkele vraagjes:

1/ Is de Nata-road eindelijk af?

2/ Ik hoor veel goede dingen over de Ongongo campsite aan Warmquelle in Namibia, maar als ik de www opzet ziet de weg er niet al te fleurig uit. Is die te doen met 4X4?

3/ Is de baan naar Kunene River Camp OK? Moet je daar boeken tijdens juli-augustus? Ik doe dat niet graag want dan zit je zo vast. Maar als je het tegenwoordig in Namibia niet doet zit alles vol door de mensen met de vouchers.

4/ Heeft iemand al op de Hide Out camping aan de Sossusvlei gestaan in de woestijn? Ervaringen?

Thanks for the info

Bridget

• NamibRat

Hi Bridget,

de weg naar Ongongo is niet moeilijk, alleen de laatste 50 meter, de toerit naar de campsites, is erg steil. Ik zou zelf zeker een paar uurtjes bij de bron doorbrengen, maar ergens anders kamperen, bijv Camp Omaue of in de Khowareb.

Als je met Kunene River Camp de Kunene River Lodge bedoelt: deze weg is met een 4x4 gemakkelijk te rijden, zelfs een 4x2 komt hier goed doorheen.

• Petra64

Hoi, ben nieuw op het forum en op zoek naar goed begaanbare wegen in het noorden.

Zoals ik uit voorgaande begrijp, kunnen we zonder al te moeilijke ritten naar kunene rijden.

De verhuurder van de auto sluit het gehele kaokeland uit voor zijn campers, Dus dan zouden we dit stuk niet met een kamper mogen rijden??

Nu denken we er toch over om een 4 x 4 te huren, maar wat ik begrijp is dat dus naar kunene niet noodzakelijk….

Overigens reizen we in september.

• NamibRat

Het stuk tussen Swartbooisdrif en de Kunene River Lodge is voor een camper met enige voorzichtigheid wel te doen, de rest is goed te berijden. De track tussen Epupa en Swartbooisdrif is alleen voor ervaren 4x4 rijders. Ik zou zelf overigens altijd voor een 4x4 met daktent(en) kiezen. Een camper is niet wezenlijk makkelijker, maar het bindt je aan goed begaanbare wegen.

• Namibië Expert

Beste Bridget, wie beweert dat je in Kaokeland geen 4x4 nodig hebt?

De klim (of afdaling) bij de Hippopools is gewoon onverantwoord om zonder 4x4 te doen. Door de regens van dit jaar is het pad heel slecht begaanbaar. Zelfs met de 4x4 was het al tricky.

Dus in mijn beleving is een 4x4 daar wel zeker noodzakelijk.