Reserveren of niet in juli?

• Bart&Kat

Wij gaan de eerste 3 weken van juli rondrijden in Namibië. De planning is ongeveer zo:

1 30-Jun-12 za Windhoek - Lake Oanob Resort

2 1-Jul-12 zo Naukluft NP - Naukluft Campsite

3 2-Jul-12 ma Sesriem Sesriem Campsite

4 3-Jul-12 di Swakopmund - Sea Breeze Guesthouse

5 4-Jul-12 wo Khorixas - Aabadi Mountain Camp

6 5-Jul-12 do Etosha NP - Okaukuejo

7 6-Jul-12 vr Etosha NP - Halali

8 7-Jul-12 za Etosha NP - Namutoni

9 8-Jul-12 zo Rundu - N'kwaiz Lodge

10 9-Jul-12 ma Kongola - Camp Kwando

11 10-Jul-12 di Kongola - Camp Kwando

12 11-Jul-12 wo Kasane - Chobe Safari Lodge

13 12-Jul-12 do Kasane - Chobe Safari Lodge

14 13-Jul-12 vr Kasane - Chobe Safari Lodge

15 14-Jul-12 za Divundu - Nunda River Lodge

16 15-Jul-12 zo Divundu - Nunda River Lodge

17 16-Jul-12 ma Grootfontein - Roy's Rest Camp

18 17-Jul-12 di Waterberg Plateau - Waterberg Wilderness

19 18-Jul-12 wo Windhoek - Pension Steiner

Ik lees hier dat de meeste mensen afraden om te campsites te reserveren op voorhand?

Of reserveer ik best op bepaalde plaatsen (Etosha…)?

Alvast bedankt voor jullie tips.

• Namibië Expert

Beste Bart&Kat,

Ik vind het vreemd dat de meeste mensen afraden om te reserveren.

Juist juli (en augustus) is hoogseizoen en zou ik minimaal Etosha en Sesriem vastleggen.

Ook de campsites in Swakopmund kunnen op sommige dagen in juli helemaal vol zitten.

Naukluft ben je verplicht om te reserveren; want dat betreft een vergunning.

Ook Chobe Safari Lodge en Nunda River Lodge kunnen vol zitten in die periode.

Je kan natuurlijk ook 1-2 dagen van tevoren even bellen naar de lodges/campsites om te vragen of er nog plek is en dan reserveren.

Succes er mee!

• amanda1

Waarom afraden om te reserveren, dat snap ik niet. Namibië is een groot en leeg land. Als een campsite vol zit, ga je niet “even” naar een naast gelegen camping. Bovendien zijn de meeste toeristen Duits, en die zijn ook vrij in juli, dus het is hoogseizoen. Wij waren in mei in Namibie, laagseizoen, en Sesriem en Okaukuejo in Etosha waren vol. We waren blij dat we gereserveerd hadden, wel zo relaxed rijden. Ik zou deze campings dus wel reserveren, en bij de rest van tevoren even bellen.

Denk je dat je ter plaatse het schema nog gaat veranderen?

Gr, Amanda

• John54

Ik denk niet dat de meeste mensen op dit forum afraden om tevoren te reserveren. Het tegendeel lijkt mij eerder waar. Gezien jullie reisplan is dit geen reis op de bonnefooi of “we zien wel”. Juli is druk, beter tevoren reserveren waar mogelijk.

Verder, de campsites voor de Chobe Safari lodge kunnen niet tevoren geboekt worden. Hier geldt “first come, first camp”. Maar in Kasane zijn voldoende alternatieven voorhanden.

Vriendelijke groeten, John