Internet Namibie en Botswana

• Marleen Steenbergen

Hoi allemaal,

Over twee weken vertrekken we naar Namibie en Botswana voor vijf weken. Gedurende onze reis willen we een weblog bijhouden. Hier hebben we natuurlijk internet voor nodig, en ik vroeg me af in hoeverre dat beschikbaar is aldaar.

Ik heb op dit forum al verschillende dingen gelezen over dongels van MTC, maar hoe werkt dat precies? Hoeveel MB's is dan nodig? en werkt dat ook in Botswana?

Is er voldoende internet aanwezig in lodges/campsites, of is zo'n dongel de enige mogelijkheid?

Ik zal gaan werken met een laptop, met wigimogelijkheid. Ik heb geen smartphone ofzo.

Alvast bedankt,

Marleen

• Ineke

In diverse plaatsen heb je wel internet shops. Bv. In Rundu en Swakupmund. Maar ik heb ook vaak gemerkt dat de PC's dan weer niet werken.

FIjne vakantie.

Groet Ineke

• An van Leeuwen

Beste Marleen

In Namibia heb ik de ervaring dat er in iedere redelijk grote plaats internet café's zijn . Hotel en lodges hebben wifi. Zelf heb ik ter plaatste een Netman (MTC) USB modem (dongel) gekocht waar 250 MB data bij zat. Ik had al een simcard met 500 MB data maar heb er heel weinig van kunnen gebruiken. Die data moest ook geactiveerd worden maar dat kan in de MTC winkel gedaan worden . Dit dus wel vragen!

Bij mij werkte het alleen in de ‘bewoonde ’ wereld. Ik weet niet of dit aan mijn (oude) laptop lag want voor zo'n dongel heb je een snellle USB port nodig werd mij gezegd.

Vond dit wel vreemd want waarom werkte het dan in de stad wel en niet elders. Ook in gebieden met goed gsm bereik deed de dongel het dom weg niet . Data schijnt een andere frequentie te zijn. Kon geen verbinding maken.

succes er mee

• Frans

Elke dag een stukje in Notepad schrijven, dat op een USB stick zetten en zo gauw je een internetshop ziet naar binnen rennen om te kopieren en plakken. Simpelste oplossing!

• Luuk

Zoals al aangegeven kun je makkelijk internetten met een dongle oid. Zie ook

http://namibie.startpagina.nl/prikbord/read.php?2728,14559766,14559766#msg-14559766