Na Swaopmund

• Pim Pompe

Beste forumgebruikers,

Allereerst complimenten voor dit forum, je bent zo uren zoet.

Eind augustus komen wij aan in Windhoek voor een avontuurlijke "self-drive' vakantie in Namibie en Botswana. We hebben besloten om geen reisbureau te gebruiken maar zelf lekker uit te zoeken hoe of wat.

Qua planning zijn we aangekomen bij Swakopmund. Wat is de volgende stap, direct naar Etosha of via de Skeleton Coast. We hebben tijd genoeg maar we zijn benieuwd naar jullie ideeën hierover.

Dank alvast!

Pim Pompe

• Cristiene

Bezoek Cape Cross.

Rij dan naar Uis, Brandberg,Twyfelfontein,Palmwag,Kamanjab…….Etosha.

Drie dagen zeker voor uittrekken.

• karelvanunen

Pim Pompe Schreef:

——————————————————-

> Qua planning zijn we aangekomen bij Swakopmund.

> Wat is de volgende stap, direct naar Etosha of via

> de Skeleton Coast.

Wij gaan na Swakopmund naar Spitzkoppe. Vandaar via Ugab Rhino Camp naar Twijfelfontein over een 4x4 track door Damaraland…

Met groet,

Karel

• Pim Pompe

Goedemorgen Karel,

Dat lijkt me heel gaaf! Overnachten jullie in/op Spitskoppe?

Of in het Rhino Camp.

En die 4x4 track? Kan ik die vinden op Tracks for Africa?

Groeten,

Pim

• karelvanunen

Pim Pompe Schreef:

——————————————————-

> Goedemorgen Karel,

>

> Dat lijkt me heel gaaf! Overnachten jullie in/op

> Spitskoppe?

> Of in het Rhino Camp.

> En die 4x4 track? Kan ik die vinden op Tracks for

> Africa?

Wij overnachten bij Spitzkoppe en in het Ugab Rhino Camp. 4x4 route is te vinden op Tracks4Africa. De route wordt geprogrammeerd in de GPS welke wij mee krijgen van het bedrijf waar wij de 4x4 en onze reis hebben laten regelen.

Met groet,

Karel

• Namibië Expert

Dat is een mooie route Karel (en Pim).

Jullie weten dat er meerdere routes zijn van Ugab Rhino Camp naar Twijfelfontein? Neem dus wel even de goede.

Ik zou de meest westelijke nemen, vind ik zelf het mooist.

Let wel even op in de Ugab, sommige olifanten zijn aggressief, dus houd voldoende afstand.

Neem meer dan genoeg water mee en als je met 1 auto gaat, ook nog een sateliettelefoon.

Ik was er met een maat van me en toen zakte zijn Landrover door de vering. Als je dan met 2 auto's bent, kan je altijd door.

Alle 4x4 routes staan standaard in Tracks4Africa; je hoeft niets apart te laten programmeren.

• TjitskeWJ

Pim, Camping Xaragu Tented Camp is er eentje uit je dromen. Er is geen elektriciteit dus overal branden `s avonds olielampjes. In het restaurantje is overigens wel een beetje stroom en kun je je telefoon e.d. opladen. Alles is pico bello schoon. Het personeel is erg vriendelijk. Er heerst daar een heel relaxed sfeertje. Wij waren er in mei 2011, toen waren alle plaatsen lang niet allemaal bezet. Xaragu.com.

De camping ligt aan de C39 op de kruising met de D 2612 (als je van deze weg af komt, ga je op de kruising een paar honderd meter naar links, de camping ligt rechts van de weg, plm. 2 km van de weg af, alleen bereikbaar met een 4x4), op 70 km ten westen van Khorixas.