Omvormer 12/230V

• Frans

Hallo allemaal

Heeft er iemand ervaring met een omvormer 12V naar 230V tbv laptop/batterijen fotocamera/enz?? Ik lees op internet allemaal verhalen over gemodificeerde sinus en zuivere sinus maar kom er niet echt uit. Er zal best wel iemand hier zijn die er een heeft.

Nog een vraagje, kan die omvormer op de sigarettenaansteker worden aangesloten of moet ie direct op de accu ivm de dikte van de draad van de aansteker?

Aanvulling: Oeps, net de zoekfunctie gebruikt en al een paar antwoorden gevonden. Mochten jullie nog aanvullende info hebben dan is die welkom! :)

gtx

Frans

• Frans

Hans, dank je voor de info!

Een laptop (eeepc) er op gaat dat ook of is dat te zwaar? Deze laptop heeft een voeding van - input 230V/0,8A en output 19V/1.58A. Ik zou niet weten hoeveel wattage omvormer ik zou moeten kopen. Jij? Iemand anders?

• Erik en José

Ben het met beide antwoorden van Hans eens. Zo gebruik ik het tijdens mijn werk ook geregeld, 12volt splitter met in de één de 12v/230v omvormer en in de ander de GPS. Als ik de laptop op de omvormer aansluit haal ik de 12volt splitter er wel tussen weg, ik heb namelijk al 2 splitters doorgebrand….

Ik draai de laptop op een 300W omvormer maar volgens mij moet het op 150W omvormer ook prima kunnen.

groeten Erik

• Frans

Dank jullie voor de info. Ik ga morgen eens kijken of ik hem ergens kan bestellen.

gtx

Frans

• amanda1

Wij hebben een omvormer van de anwb en die werkt prima!

Groeten,

Amanda