advies Chobe-Moremi

• Pim Pompe

Beste forum gebruikers,

Inmiddels aan het eind gekomen van de plannen van onze reis maar loop nu vast :(

Ik heb 2 campsites kunnen vastleggen:

Xakanaxa op 21 september

Third Bridge op 22 september

23-25 september rijden we vanuit Maun terug naar Windhoek

Echter, we willen heel graag Vic Falls bezoeken maar het lukt me niet om Linyanti, Savuti, Khwai of Ihaha te reserveren. Allemaal gereserveerd.

Zijn er reis organisaties die bijvoorbeeld campsites bespreken in de hoop dat er een reis verkocht wordt? Of zal alles daadwerkelijk vol zitten die dagen?

Heel graag jullie advies. (sluikreclame welkom ;))

Het meest ideale plaatje zou natuurlijk zijn:

Kasane

Ihaha

Savuti

Xakanaxa

Third Bridge

• Frans

Namibrat

Bedoel je met de Community campsites Marswere en Magotho of de zuidelijker gelegen grotere community camp?? De eerste twee zijn nl wel normaal vooraf te reserveren en kunnen mogelijk bezet zijn.

gtx

Frans

• NamibRat

Ik bedoel inderdaad Magotho en Matswere; als je in staat bent om contact met ze te krijgen, prima. Ik heb verschillende mails gestuurd naar verschillende adressen, maar nooit enig antwoord ontvangen. Misschien dat telefoon, fax of een brief wel werkt, dat weet ik niet. In de praktijk kun je gewoon je plekje uitzoeken, eventueel delen met anderen want de plekken zijn erg groot, en komt er 's avonds wel iemand langs om de kosten te innen.

• Frans

Ik weet hoe groot de plaatsen zijn maar voel me niet geroepen om de plek te delen daar. Heb zelf ook veel moeite moeten doen (bellen) om de plek te krijgen en laat een ander dat ook maar doen. :)

• NamibRat

Hier bijvoorbeeld !

Dan zit je gelijk op de cutline road die beter is dan de rechtdoorgaande weg van Kachikau naar Savuti.

• amanda1

Van Kasane naar Khwai op 1 dag is denk ik te veel van het goede. Je rijdt door zand en op sommige trajecten door diep zand en dat is best inspannend rijden. Bovendien vraag ik me af of je de parken in komt zonder reservering voor campsites. Wij moesten onze reservering laten zien bij de Sedudu Gate en omwisselen voor originle vouchers.

Senyati camo in Kasane vonden wij geweldig. Vandaar uit zijn we een dag naar de Vic Falls gegaan, geregeld door Senyati.

Je zou ook van Senyati via Nata kunnen rijden en via Maun naar Moremi.

Gr, Amanda

• Namibië Expert

Ik zou de vraag ook zeker even op het Botswana-forum plaatsen.

Succes!