route najaar 2012

• dirty harry

In het najaar plannen we een reis van een 3-tal weken naar Namibië.

Graag jullie suggesties en/of toevoegingen

1. Windhoek

2. Windhoek - Mariental

3. Mariental - Keetmanshoop - Fish River Canyon

4. Fish River Canyon

5. Fish River Canyon - Aus

6. Aus - Luderitz - Kolmanskop - Aus

7. Aus - Sesriem

8. Sesriem

9. Sesriem - Solitaire

10. Solitaire - Walvis Bay Swakopmund

11. Swakopmund

12. Swakopmund - Cape Cross - Uis - Twijfelfontein

13. Twijfelfontein - Skeleton Coast - Palmwag

14. Palmwag - Camp Aussicht

15. Camp Aussicht (himba bezoek)

16. Camp Aussicht - Kamanjab

17. Kamanjab - Etosha

18. Etosha

19. Etosha

20. Etosha - Otjiwarongo

21. Otjiwarongo - Waterberg Plateau - Windhoek

22. Windhoek

23. Windhoek => Brussel

Alvast bedankt

• TjitskeWJ

Wat voor soort auto huur je? En waar slaap je?

• dirty harry

2x4 Jeep (à la Nissan Qashqai), slapen in betaalbare lodges

• Luuk

Ziet er prima uit Wat ga je allemaal in solitaire doen. Je kunt ook in een keer naar Walvis rijden. Zelfde geld voor Aus het begin van de trip, ga hier direct door naar Luderitz. Dan heb je twee dagen over om bv in damaraland te spenderen. Vanaf Palmwag kun je een dagtocht game drive / Himba bezoek doen die erg de moeite waard is. Naar mijn idee beter dan vanuit Kamanjab. Kamanjab is ook verder niet veel meer dan 2 winkels een benzine pomp en wat huisjes. Palmwag - Etosha hebben we ook in een keer (4,5 uur rijtijd) gedaan met 20 keer stoppen voor foto's en uitgebreide lunch in Kamanjab (oppie koppie). Ik zou dan eerder bv in de grootberg lodge overnachten vanwege de MEGA uitzichten daar ( http://www.panoramio.com/photo_explorer#view=photo&position=89&with_photo_id=49404021&order=date_desc&user=5642397 )

Success met plannen

• dirty harry

Paar kleine wijzigingen, oa zou ik vanuit Aus rechtstreeks naar Solitaire rijden. Zal een zware dag worden, maar is het realistisch?

• Namibië Expert

Aus-Solitaire is prima te doen op 1 dag. Tip: neem de D707.

• dirty harry

Waarom de D707? Is dit de mooiste route, de snelste of de best berijdbare? Of alle drie :-)?

• Erik en José

Waarom niet van Aus naar Sesriem? En dan inderdaad via de D707, is vooral een mooie route! Solitaire zou ik meenemen op de weg naar Walvisbay/Swakopmund. Dit rijd je ook makkelijk in een dag en dan heb je nog genoeg tijd om bij Moose een stuk appelgebak te nemen! Verder is is écht niks bijzonders in Solitaire.