Kaokoveld/Damaraland Sep/Oct

  • NamibRat

    Hi allemaal,

    Dit jaar gaat het voor de vierde keer naar Botswana en Namibie. Deze keer staan voor ons de “Khumib River Eco Trail” en de Damaraland Trail op het programma. Ondanks ervaring, GPS en SatPhone blijft het veiliger om met meer dan 1 voertuig onderweg te zijn. Daarom vragen we of er anderen zijn die van 27 tot 30 september van Opuwo via Etanga, Otjihaa, Orupembe, Khumib, Purros en Amspoort naar Sesfontein willen rijden, en/of op 1 oktober van Twyfelfontein via Doros crater en Gai-As naar Ugab Rhino Camp of Brandberg Wes willen rijden.

  • Arjen Dotinga

    Ik heb geen ervaring, maar het lijkt mij toch interessant om de trail vanaf Ugab naar Twyfelfontein te rijden. Ik lees op afrikaanse fora verschillende berichten. Het zou een extreem moeilijke route moeten zijn, terwijl anderen zeggen dat het wel mee valt. In Ugab Rhino Camp zijn wel in 2010 al geweest en de trail naar de camping toe was spannend, maar niet onberijdbaar voor een onervaren 4x4 rijder. Als de rest ook zo is, zou ik overwegen de route toch te rijden, maar daarvoor zoek ik ook een compagnon, want ik zou het niet in mijn eentje willen wagen. Helaas gaan wij pas in oktober 2013.

  • Hanna23

    Hoi Arjen,

    Wij hebben de route van Ugab Rhino Camp naar Twyfelfontein eind september gereden. Wij hadden niet veel 4x4 ervaring, maar we vonden het toch goed te doen. Het stuk gelijk na Ugab Rhino Camp is het lastigste stuk….net als vlak voor Ugab Rhino Camp veel scherpe rotsen. Maar als je rustig rijdt en reserveband(en) bij je hebt, is het zeker te doen. De eerste 2 uur lijk je niet vooruit te komen, want op sommige stukken kan je echt maar zo'n 10 km/uur, maar daarna wordt 't veel makkelijker. Wij vonden het een prachtige route en we zijn de hele dag niemand tegen gekomen.