Tracks 4 Africa

• Walter

Als je aan het begin van een route, vanuit Map Source overgedragen naar je GPS, de eindbestemming van deze route intikt, volgt de GPS dan de door U geplande route, of kiest hij zelf een ( “logische ” ) route, en moet je tijdens het rijden van die route telkens weer opnieuw het volgende waypoint intikken ?

Walter

• Erik en José

Het ligt er aan of je de route ook als route hebt overgezet naar je Garmin en of deze route's aan kan. Kun je de route (niet de eindbestemming maar écht de route!) weer terugvinden en deze als route aanklikken op de Garmin? Zo ja, dan stuurt hij je via de gekozen route naar je eindbestemming welke je in Mapsource hebt aangemaakt. Zo nee, dan moet je de eindbestemming kiezen en berekent hij de snelste/logische route naar deze eindbestemming. Probeer het eventueel met een route in NL/BE zodat je even kan oefenen/kijken hoe het werkt en dat je er niet ter plekke achter komt dat het niet werkt zoals je bedoeld had.

Succes!

groeten Erik

• An van Leeuwen

Misschien nog een handige tip. Maak in Map Source steeds ‘kleine’ routes en geef die namen en nummers. Zet ze dan over op je GPS.

Dag routes dus . Dat werkt veel makkelijker dan een aan eengesloten lange route van bijvoorbeeld twee weken.Deze tip kreeg ik van Tracks4A zelf , toen ik ze onlangs belde in Stelenbosch. Want om nu te zeggen dat het programma echt gebruiksvriendelijk is……..eh nee! Maar dat kan aan mij liggen, ik ben nl. blond.

succes

An van Leeuwen

Zuid Afrika

• Erik en José

Gebruiksvriendelijk vind ik het nou ook bepaald niet nee….. wel erg handig! De tip om er zelf namen en nummers aan te geven is een goede! Ik heb nu nog van die lange onduidelijke namen. Kan nog mooi even voor zondag ( de dag dat we vliegen)!

groeten Erik

• Walter

Erik en An, bedankt voor de degelijke uitleg en voor de nuttige tip.

Walter

• An van Leeuwen

nog even een aanvulling op mijn tip betreffende kleine dag routes maken in T4A.

Geef de dagroutes niet alleen een naam maar begin met A want ik heb gemerkt dat in mijn Nuvi door elkaar stonden toen ik ze overgezet heb. Na verdere gepruts bleek dat Nuvi alfabetisch opslaat. dus zet voor iedere naam een letter van het alfabet voor de juiste volgorde.

Als je de mogelijkheid hebt om , op je Nuvi ,de Kaarten in en uit te schakelen dan is het handig als je op reis bent in de bush om de Nuvi Garmin maps uit te schakelen en alleen met Track4A te werken. In steden is zijn de Garmin maps natuurlijk heel handig.

succes er mee.

An

• Walter

Bedankt An.