Wij gaan in November 2012 naar Namibie. Starten in het zuiden en gaan dan naar Etosha. Hebben we voor de maand November ook Malariapillen nodig? Zoja, dan alleen in Etosha en omgeving? Wie weet wat de adviezen zijn?
ik zou me bij een travelkliniek laten informeren, of bij de GGD.
de meeste zorgverzekeraars vergoeden een deel van het consult, en dan weet je zeker wat nodig is
Op de site voor reizigersinformatie LCR kun je ook veel info vinden.
Daar staat ook nog het een en ander op over eventuele vaccinaties als bv hepatitis A
Succes , en een gezonde reis !!
In november is het zomer in Namibië en dus muggenseizoen. Etosha is malariagebied, je moet dan 1 dag voordat je daar aankomt beginnen met slikken en doorgaan tot 7 dagen na vertrek uit het gebied. Je huisarts of de GGD kan je alles vertellen, maar gebruik ook je gezonde verstand. Wij waren in juni in Etosha en Waterberg, malariagebieden volgens de Nederlandse autoriteiten. Iedereen lachte ons uit! Het was hartje winter en dus veel te koud voor muggen. In Waterberg is bovendien al 25 jaar geen malaria meer voorgekomen. Voor niks geslikt en dus ook eerder gestopt.
Verder heb je inentingen nodig tegen tetanus en hepatitis A.
Veel plezier, wij hadden een geweldige reis!
Hai Pauline,
Jij bent dus net terug uit Namibie. Genoten begrijp ik. Wij hebben inentingen tegen tetanus en hepatitus. We gaan ieder jaar naar zuid afrika, dus vandaar dat we deze inentingen hebben. We gebruiken daar altijd malerone in de malaria gebieden. Begrijp ik goed van je dat malaria alleen in Etosha en Waterberg een risico gebied is?
We starten onze vakantie in het zuiden van Namibie. (Luderitz, Sossuvlei. Fish river canyon etc) dan rijden we richting het noorden.
Vanaf dat moment(als we naar het noorden gaan) dus Malerone gaan gebruiken.
Welke route hebben jullie genomen? En wat vond je de mooiste/indrukwekkenste plaats.
Groeten Daisy
Hoi Daisy,
Ja, we zijn nu een maandje thuis en het was geweldig. We willen zeker nog een keer terug.
Het mooiste vond ik het onaangetaste landschap. Ik had me het meest verheugd op de dieren, maar de enorme uitzichten en vreemde bergen, allemaal in prachtige aardetinten, heeft veel meer indruk op ons gemaakt. Met als hoogtepunt de Spreetshoogtepas. Onze route: Windhoek-Sossusvlei (via Spreetshoogte dus)-Swakopmund-Brandberg-Etosha-Waterberg-Windhoek.
Alleen Etosha is malariagebied, hoewel de GGD in Nederland Waterberg ook malariagebied vindt. Maar daar komt het al 25 jaar niet meer voor.
Veel plezier!
Hoi Daisy,
Nog even over de vaccinaties.
Ik ben recent naar de GGD geweest. in september was voor ons alleen een strook van 150 km tegen de angolese grens in het noorden , malaria gebied.
wij gaan dus wel malerone slikken, want malaria oplopen is ook niet niks.
Verder idd hepatitis A. Voor een paar euro extra kun je ook meteen tegen hep B gevaccineerd worden, met een dubbelvaccin.In 1 prik zit dus tegen A en B , voor 3 euro extra. En je weet nooit waar het goed voor is. Hep B is een bloed overdraagbare aandoening, dus als je in contact komt met bloed en je hebt zelf bv een wondje……
Misschien nog een tip : Wij hebben bij de GGD ook een recept gevraagd. ( en gekregen) voor antibiotica.
Eerder had ik op een andere reis een behoorlijke darminfectie, en met ORS en immmodium redt je het dan niet.
leek me wel fijn om vooraf mee te kunnen nemen, zeker als je naar wat afgelegener gebieden gaat.
Fijne reis,
Gr petra
Hallo Petra. Dank je wel voor alle informatie. Jullie gaan dus in september die kant op. Wat een heerlijk voorruit zicht he?
Wij gaan ook zeker malariapillen slikken. Hepatitus A en B zijn we allebei voor ingeent.
We hebben nog geen volledige route gepland, maar zullen genoeg Malerone meenemen.
We gaan vanaf Widhoek eerst naar het zuiden en reizen dan naar het noorden.
Ben benieuwd wat jullie voor een route gaan volgen.
prettig weekend.
Groeten Daisy
The Holy Grail of malaria cures?
Als dit waar is zou dat voor inwoners en bezoekers van Afrika heel goed nieuws zijn!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?