2wd auto gehuurd

• math

Hallo Allemaal

We gaan binnenkort op reis naar Namibie. We hebben een 2wd auto gehuurd. Ik begin me af te vragen of dit voldoende is voor de trip die we willen maken. Dit natuurlijk i.v.m. de gravel wegen. De enigtste gravel die we zullen rijden is het navolgende : vanaf de B1 naar Ais Ais. Vanaf Aus naar Sesriem (sossusvlei).

Van Sesriem naar Walvisbaai. Ook moeten we vanuit Opuwo de weg naar country lodge hotel nemen.

Mijn vraag is of dit met onze normale gehuurde 2wd auto te doen is. Ik weet inmiddels dat de weg van Outjo naar Opuwo geasfalteerd is.

Gaarne advies

Gr

Math

• NamibRat

Is allemaal met een 2wd te doen. Het ligt er aan of de grader is geweest of de weg comfortabel rijdt. De weg van Aus via Sesriem naar Walvisbaai kan soms een behoorlijk wasbord zijn.

• An van Leeuwen

Hallo Math , ja het is min of meer te doen met een 2 x 4 auto . Maar je mist zoveel van het schitterende Namibie door alleen de doorgaande asfalt wegen te berijden. Ik heb tijdens mijn rondreis in Namibia (met een 4 x 4) een Frans echtpaar ontmoet die ongeveer de zelfde route reden als wij met een gewoon 2 x 2 sedan. Telkens weer kwamen we hen tegen op de bekende toeristen hot spots.. Ook in gebieden waar de gravel wegen zeer slecht waren. Ze deden er echter vele uren langer over dan wij. Hun auto piepte en rammelde op het laatst zo erg dat we ze in het donker op de camping van Opuwo al van verre hoorden aankomen.Aah….. daar komen die Fransen aan! Dus het is doen maar echt een aanrader vind ik het niet. Probeer in ieder geval een auto te huren met een beetje goede grondhoogte en rij niet te hard op gravelwegen.

veel plezier.

• Ronald86

Hallo Math,

We hadden vorige maand met onze Suzuki Jimny 4x4 op veel asfaltwegen in Namibie moeite, met name het stuk tussen Sesriem en Walvisbaai (laatste 100 km is wel prima). Hou er dus rekening mee dat je er langer over doet omdat je op gravel rustig aan moet doen. Het prijsverschil tussen een 2x4 en een 4x4 kan soms aanzienlijk… zijn maar volgende keer nemen wij zeker een nog stevigere huurauto voor gemak en comfort. Meer plezier van je vakantie!

Have fun!

• Cristiene

Gisteren terug gekomen uit Namibië. Ik was blij met de Toyota Hillux 4x4. Nergens problemen. We hebben de 2x2's zien ploegen, ook in Etosha.

• Trits

Hallo

Wij zijn vandaag teruggekomen. Ook alles met 2x4 gedaan. Wel een Nissa n X trail. geen problemen ook niet in Etosha. soms iets rustiger rijden.

Zijn dit jaar bij opuwo of Walvisbaai geweest maar wel veel gravel gereden.

Succes

• Luc & Gisele

Dag Math.

Deze wegen hebben we reeds 3 maal met een gewone 2wd gedaan. Toyota Corolla en zelfs met een VW Polo. Geen enkel probleem gehad, zelfs geen lekke band . Logeerden ook in Country Lodge Hotel in Opuwo, Ook deze korte weg was geschikt voor onze 2wd. Gezien de gravelwegen loop je grote kans op inslag van steen in voorruit. Dit staat los van al dan niet 2wd. Reeds 2 x voorruit gebarsten. Gelukkig hadden we die extra verzekerd. Als tegenligger op gravel snel komt aangereden, dan best vertragen. Ook meerdere malen alle waterholes in Etosha met 2wd bezocht. Gaan binnenkort terug met 2wd. ; prettige reis

Luc & Gisele