Eind september hopen wij een trektocht te maken door Botswana en Namibië. Wij vertrekken vanuit Windhoek meteen naar Maun. Onze reis door Botswana hebben we helemaal voorbereid inclusief de overnachtingen op campsites. We reizen dus met een 4x4 met daktent. Dit wordt onze tweede reis door Namibië, helemaal onbekend zijn we dus niet.
Nadat we vanuit Kasane (Botswana) weer door de Caprivi in westelijke richting gaan zijn we voornemens om bij Divundu naar het zuiden te gaan, weer door Botswana en dan bij Nokaneng ‘binnendoor’ naar Tsumkwe (Namibië). We willen dus de grens bij Dobe over. Dit is een zeer afgelegen gebied en een lange weg door het zand voorzover ik begrijp.
Zijn er lezers op dit forum die recent deze weg hebben afgelegd en deze grenspost zijn gepasseerd. Is de tocht door de woestijn een beetje te doen met een 4x4? Hoe groot is de kans om daar te verdwalen zonder GPS ? Zijn er bijzonderheden waaraan we moeten denken op deze route ?
Dan een andere vraag. Rond 12 oktober hopen wij in Opuwo aan te komen. We willen vandaaruit een trip ondernemen naar Orupembe over de D3707 en door de Mariënfluss Vallei (langs Red-drum) tot aan de Kunenerivier. Is dit een moeilijke tocht (we gaan per se niet over de Van Zijlpass, gezien een ervaring van ons in het Richtersveld in Zuid-Afrika een paar jaar geleden). Is ook deze weg een beetje te volgen zonder GPS. We hebben overigens wel onze Garmin met T4A bij ons, maar dat moet nog een beetje leren om mee om te gaan. Kunnen we daar iets mee in dit afgelegen gebied. Op de terugweg gaan we dan langs Purros.
Zijn er lezers die omstreeks deze tijd ook die tocht willen maken en er misschien voor voelen dit gezamenlijk te doen ? Dit wordt hier en daar in reisgidsen nl aanbevolen. Wie heeft voor dit gebied nog goede suggesties ?
Een heel verhaal en heel wat vragen. Maar wie wat vraagt komt ook wat te weten. Wie wil reageren ?
Natuurlijk heb ik al één en ander op dit forum gelezen en dat is veel, heel veel fijne informatie, maar ik wil graag recente info.
Bvb hartelijk dank. Wij zijn een avontuurlijk echtpaar van 57 en 54 jaar.