Twee keer eerder zijn we in Namibië en Botswana geweest (2010/12). Beide keren hebben we geen drup regen gehad, zelfs geen wolkje aan de lucht. Nu willen we in januari/februari 2018 een trip gaan maken met een 4x4 met daktent. We verwachten dat we nu in het regenseizoen zitten. Omdat we dit niet eerder hebben meegemaakt heb ik enkele vragen m.b.t. het volgen van enkele routes. Ik heb globaal wel enkele routes in mij hoofd maar weet niet of die handig zijn, in geval de wegen wel erg modderig kunnen zijn. Hoe erg mag het geregend hebben wil een route niet meer in aanmerking komen om te kunnen rijden ? Ik heb wel enige ervaring met 4x4 maar zou niet graag het risico’s nemen dat het water of modder via de portieren naar binnen komt. Enkele routes die ik wel zou willen volgen zijn deze:1. Van Gobabis naar Tsumkwe via de C22 of/en D3301. Is dit een redelijk begaanbare route?  En dan van Tsumkwe de grenspost Dobe over naar Botswana. Dit is een lange route waarbij je niet graag het risico loopt om terug te moeten naar Tsumkwe.2. Een trip door Moremi en daarna via Savuti naar Kasane. Wie weet een betrekkelijke veilige route om in januari/februari te rijden? Is het Chobe gebied goed berijdbaar in deze periode?3. de Caprivistrip. Zijn daar gebieden waar je absoluut niet naar toe moet ?4. Omgeving Opuwo. Graag zou ik een trip maken naar en door de Mariënfluss / Kaokaland. Wat is de beste route om dit te realiseren?  Of is het geheel af te raden?Het gaat ons deze keer niet alleen om zoveel mogelijk wilde dieren te zien, maar om te genieten van de prachtige panorama’s. Hopelijk dat het dus wel geregen heeft. We hebben GPS aan boord. Geeft deze de wegen goed aan door de genoemde gebieden. De vorige keren hebben we zonder gedaan.Zijn er toevallig meer lezers die van half januari tot half februari op pad zijn door deze gebieden. Soms is het handig om bepaalde routes gezamenlijk te rijden.Alvast bedankt.  =11ptWobbe Bijlsma