Reserveren ais-ais, audicamp, excursies???

• saskia8

Hoi Allemaal,

Wij zijn van plan om eind oktober en november in Namibie en Botswana rond te reizen. reserveringen Chobe, Sossusvlei en Etosha gemaakt.

Is het ook nodig te reserveren in Maun, vb bij audi camp. Zal rond 24 of 25 oktober zijn. Zij adviseren namelijk van wel en om ook de excursie naar Okovango te boeken. Echter ik wil zo weinig mogelijk boeken ook ivm eventuele vertraging etc. Iemand hier ervaring mee?

Is het nodig om bij de Fish canyon te reserveren bij Ais-Ais? Hoeveel nachten heb je daar nodig?

Alvast bedankt, groetjes

Saskia

• An van Leeuwen

reserveren bij de Fish River Canyon lijkt me niet nodig. kampeerterrein is groot genoeg. De Canyon is prachtig! Hoe lang je daar wilt blijven hangt helemaal af van wat je wilt gaan doen daar. Als je alleen gaat kijken naar de Canyon dan heb je dat in één dag wel gezien. Wil je echter wandelen in de omgeving daar , tja dan zijn twee dagen ook weer genoeg. Ais Ais heeft ook een heel groot kampeer terrein. Wij hadden het in twee dagen wel gezien daar. De hete baden zijn heerlijk maar voor de rest is er niet veel te beleven. Ook denk ik dat het in oktober /november behoorlijk heet zal zijn in die omgeving en dan zijn die warme baden nou ook niet echt ideaal. ]

Succes met de planning

An

• amanda1

Maun heeft een aantal campings naast elkaar, waaronder Audi, Crocodile en Okavango River Camp. Wij waren er begin juni en alle 3 Campings waren leeg. Wij vonden Okavango River Lodge het leukst en hebben van daaruit een vlucht over de Okavango geregeld en voor de dag erna een mokoro tocht. Tegenover deze campsites ligt nog de Island Safari Lodge met een campsite en er zijn er nog een paar andere. Reserveren lijkt me niet nodig, er is altijd wel een plek.

Groeten,

Amanda

• saskia8

Dank je voor jullie reacties maar hoe zit het bij Ais-Ais als je daar aankomt. Kan je de plek dan ter plekke regelen?

Want ik dacht dat je alle NWR campings tevoren moet reserveren omdat het ter plaatse niet kan?

Gr Saskia

• An van Leeuwen

Als je in Ais Ais aankomt ga je naar de receptie. Die zitten naast het restaurant. Gewoon campingplaats boeken aan de balie. Echt het is een heeeeeel groot kampeerterrein. Grote bomen en……….veel apen!

succes er mee.

An van leeuwen

• Erik en José

Inderdaad, kan gewoon ter plekke aan de balie. Net zoals we bij de rest van de NWR-campings gedaan hebben, overal was nog wel plek. Let bij Ai-Ais inderdaad goed op voor de apen! Het heeft ons een pak spagetti en een half brood gekost door even niet goed op te letten. Prullebakken blijven er ook niet lang rechtop staan. Maar goed, dat heeft z'n charme's ook wel weer!

In Maun is reserveren ook echt niet nodig hoor! Er zijn er trouwens genoeg alternatieven mocht het onverhoops toch vol zitten.