grens namibie botswana

• mariandegraaf@home.nl

Hallo,

Klopt het dat je als me met een huurauto de grens van Namibie overgaat naar Botswana 3000 Rand moet betalen. Ik krijg dit via een reisbureau “aangeboden”. Lijkt me veel.

• NamibRat

Te betalen aan de verhuurder ?

In elk geval niet aan de grens !

• amanda1

Dat verschilt per autoverhuurder. Het is niet een bedrag wat je aan de grensauthoriteiten betaalt. Bij de grens betaal je iets van N$120. De autoverhuurder kan een bedrag berekenen als je de grens met een ander land oversteekt. Bv voor de verzekering. Wij moesten voor onze camper 1000 Rand betalen en dat vond ik al behoorlijk prijzig.

• Michel G

Ik weet niet waar het bedrag van ZAR 3000 vandaan komt, maar normaalgesproken betaal je voor een cross border permit van een autoverhuurbedrijf ZAR 500.

Wij zijn net terug van een trip in ZA en zijn door Swaziland gereisd. Hiervoor moet je dan een cross border permit van het verhuurbedrijf bij je hebben om te kunnen

tonen aan de grens als daar al naar gevraagd wordt. Hiervoor hebben we dus ZAR 500 betaald.

Voor vergelijkbare documenten betaalden we in Namibie het zelfde bedrag. E.e.a. is mede afhankelijk van het land waar je vanuit het “huur”land naar toe rijdt.

Evt. meerdere grensovergangen kunnen ook tot een verhoging leiden, maar mijnsinziens zeker geen ZAR 3000!