Route Kaapstad-Namibie-Kaapstad

• Petra1974

Ik weet dat er al diverse keren naar gevraagd is hier en ik heb er ook al veel gelezen, maar wat denken jullie van deze route?

Gaan we nog iets belangrijks missen als we onze route zo gaan rijden? We gaan in juli, rijden een 4x4 wagen en weten ook dat we voor de Himba's eigenlijk beter noordelijker kunnen gaan. Maar ja, we moeten keuzes maken.

1 Dusseldorf-Kaapstad

2 Kaapstad ( om 8 uur auto ophalen)- Calvinia

3 Calvinia- Upington

4 Upington-Twee rivieren

5 Kgalagadi NP

6 Twee Rivieren-Mata Mata

7 Mata Mata - Keetmanshoop

8 Keetmanshoop-Windhoek

9 Windhoek- Waterberg Plateau

10 Waterbergplateau

11 Waterbergplateau-Etosha park

12 Etosha NP

13 Etosha NP

14 Etosha NP- Kemanjab

15 Kemanjab (Himbabezoek)- Palmwag

16 Palmwag-Twyfelfontein

17 Twyfelfontein-Swakopmund

18 Swakopmund

19 Swakopmund- Sesriem

20 Sesriem

21 Sossusvlei- Aus of Luderitz

22 Aus of Luderitz

23 Aus - Fish River Canyon

24 Fish River Canyon- Springbok

25 Springbok-Kaapstad

26 Kaapstad (Hermanusbaai + Kaap de Goede Hoop)

27 Kaapstad

28 Kaapstad

29 Vertrek Kaapstad

30 Aankomst Dusseldorf

Alvast bedankt voor het advies!

Groetjes,

Petra

• amanda1

Hallo Petra,

Op het Duitstalige forum heb ik gelezen dat Palmwag vanaf 1 november gesloten is.

http://www.namibia-forum.ch/forum/16-unterkuenfte/250256-palmwag-lodge-zum-31102012-geschlossen.html

Groetjes,

Amanda

• Luuk

Ik ben daar nog in oktober, zal het laten weten. Lijkt me sterk overigens dat ze daar dicht gaan. We moesten moeite doen om plek te krijgen ivm drukte.

• amanda1

Ik zou het ook enorm jammer vinden, wij vonden het er geweldig en willen volgend jaar weer overnachten .

Maar de info op het actieve Duitstalige forum klopt meestal wel..

• Petra1974

Ik ben gisteren ook op zoek gegaan naar het eventueel sluiten van Palmwag en kwam dit inderdaad op verschillende boekingsites tegen. Ik zal ze eens een email gaan sturen en vragen of dit inderdaad klopt.

Groetjes,

Petra

• Dave

Hoewel je naar mijn mening elk schema grofweg moet zien,oftewel het gaat nooit helemaal volgens plan,toch een dingetje.

Ik vind Windhoek meer waard dan één overnachting,maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Je zou bv. de stop in Keetmanshoop over kunnen slaan,of de extra dag in Swakopmund.

Maar eigenlijk denk ik dat je dat onderweg wel zult gaan zien.

Route is ok :P

• Petra1974

Hoi Dave,

Dank je wel voor je advies. We hebben de stop in Keetmanshoop er expres in gestopt, omdat we dachten dat het misschien wel teveel van het goede was van Mata mata naar Windhoek. Denk je dat dat haalbaar is op 1 dag? Inmiddels heb ik trouwens ook bericht terug gehad van Palmwag, en zij geven aan dat ze er inderdaad mee stoppen tenzij er iemand wordt gevonden die het wil gaan overnemen. Dus dat zal dan toch gestreept moeten worden. In dat geval misschien dan toch die dag extra in Windhoek.

Gr Petra

• Bridget

Beste Petra

Jaja, in 1 dag van Mata Mata naar Windhoek zal wel lukken.

Wel pech van Palmwag want het is daar echt wel een mooie omgeving met desert elephants en al.

Ze zijn daar in Namibia niet goed bezig, eerst moet Hobatere lodge weg en nu Palmwag. Wat gaat er nog volgen, en waarom? En hoe zit het dan inderdaad met het tanken? Normaal kan je in Sesfontein wel tanken, maar dat is ook niet altijd zeker.

Groetjes

Bridget

• amanda1

Hobatere schijnt weer open te zijn.