geld pinnen overgang naar Botswana bij Buitepos

• saskia8

Weet iemand of je ergens bij de grensovergang naar Namibie Pula kan pinnen? Of kan dit pas in Maun?

Wat is het advies: Hier in nederland Pula kopen, dollars of euro's meenemen?

En wat is een goede plek om in namibie geld te pinnen? Ik begreep dat op het internationale airport geen pin mogelijkheden waren?

Wat zijn de mogelijkheden om door de rest van Namibie te pinnen?

Alvast bedankt!

• Wim1

Pinnen in Windhoek zelf. Er zijn daar meer dan genoeg mogelijkheden.

Verder in Maun Pula's pinnen (met Visa card). Aan de grens kun je gewoon met Namibische Dollars, Zuid Afrikaanse randen of US dollars betalen.

In Maun kun je overigens bij de Spar en het tankstation (overal in Botswana) met Visa of Mastercard betalen. Ook de entrance fee voor Chobe en Moremi kun je met Visa of Mastercard betalen.

Wil je eerder pula's hebben dan kun je overigens ook al in Ghanzi pinnen (Visa).

• amanda1

Op de luchthaven van Windhoek kun je ook pinnen, alleen met Visa Card.

• saskia8

Bedankt voor jullie antwoord. Wij hebben echter geen visa maar master card.Is het dan ook mogelijk om in ghanzi aan pula te komen?

We willen liever vb bij tanken contact betalen, zou dat in ghanzi ook met namibische dollars kunnen?

En mijn normale bankpas met meastro?

Groetjes Saskia

• Dave

Mastercard en Bots werkt ECHT niet!

Ik ben niet voor niks naar Visa overgestapt.

Los van dit ,is de N$ niks waard buiten Namibia,de Rand wordt overal geaccepteerd.

• Wim1

Je kunt in Botswana op veel plaatsen wel met mastercard betalen, maar VISA wordt over het algemeen meer geaccepteerd.

Geld opnemen bij een geldautomaat kan alleen maar met VISA.

En inderdaad Namibische Dollars zijn buiten Namibie waardeloos, probeer dus altijd Randen te krijgen. Vaak kun je in Namibie de dollars wel

ruilden tegen Zuid Afrikaanse Randen.

Je kunt via ICS gratis een VISA card voor een jaar krijgen. Zeg je hem na de vakantie gewoon weer op.