Het gebied boven Etosha

  • Cristiene

    Wie kan mij wat vertellen over het gebied tussen Angolesche grens en Etosha? Ik kan er weinig over vinden. Zo te zien lijkt het moerassig.

    Alle informatie is welkom.

  • amanda1

    Ik ken het gebied nog niet. Maar ik heb gehoord dat veel dorpen er jaarlijks onder water staan en problemen hebben in de regentijd. Veel accommodaties zijn er ook niet.

    Wij willen volgend jaar weer naar Namibie en hebben getwijfeld of we vanaf Epupa naar Kunene en dan bovenlangs Etosha naar Namutoni rijden. Denk dat we toch maar naar de westkant van Etosha rijden, Dolomite Camp.

    Groetjes,

    Amanda

  • Cristiene

    In Oshakati is het mogelijk om te overnachten volgens sommige mensen.

    Ik hoop dat er nog meer mensen reageren.

  • amanda1

    kijk ook eens op het Duitstalige forum Daar staat vaak alle informatie op die je zoekt!

  • Namibië Expert

    Prachtig gebied, ik kom er al jaren omdat er vrienden van mij wonen.

    Best wel onbekend bij veel mensen; laten we dat zo houden ;-)

  • Cristiene

    Edgar, wat mogen we dan beslist niet missen?

    Ik ben zelf afgelopen zomer helemaal verkikkerd geraakt op al die shebeens langs de Kavango rivier. Ik weet dat er afschuwelijk gezopen wordt, maar ze zijn zo mooi beschilderd. Die zijn daar dus ook neem ik aan.

  • Ineke

    Wij zijn afgelopen zomer nog vanuit Opuwo via Oshakati naar Rundu gereden.

    Een erg drukke route, met veel mensen, ezels, koeien en geiten op de weg. Zeker in het weekend. Maar dat heeft natuurlijk ook wel weer wat.

    Maar reken op een langere reistijd, ondanks het feit dat het asfalt is.

    In Oshakati kun je de markt bezoeken.

    Overnachtingsmogelijkheden zijn er weinig. Dus als je iets kunt vinden in Oshakati is dat een goede tussenstop.

    In één dag van Opuwo naar Rundu is ons niet gelukt, maar wij hadden dan ook pech met de koelkast.

    Wij hebben overnacht op de Okongo community campsite, maar dat valt heel erg tegen. Kan ik niemand aanraden.

    Zie het verslag op onze website: reisverslagen Namibië en Botswana

    Groet Ineke

  • Namibië Expert

    Mooie overnachting is Baobab campsite bij Otapi of SunsetLodge bij Ruacana.

    Oshakati Country Lodge is ook prima.

    Voor de historici: in Ohalushu staat een boom waar een aantal Swapo-leden besloten hebben om op zeker moment de wapens op te pakken; zo ontstond de oorlog die tot de onafhankelijkheid leidde in 1989.

    Groeten,

    Edgar

    Namibie-Expert.