Kgalagadi Tranfrontier Park

  • jl

    Hallo,

    Wij zijn van plan Juni 2013 naar het zuiden van Namibie te gaan. We willen dan ook graag KTP bezoeken.

    Is iemand hier recent geweest en/of heeft iemand tips?

    We zijn vorig jaar in Etosha geweest, is KTP erg anders?

    Hoeveel overnachtingen raden jullie aan en waar (route)? Wij gaan met een Toyota DC met daktent en kunnen dus kamperen.

    Als ik het goed heb begrepen kun je zonder gedoe KTP in en uit, zolang je maar via dezefde grensovergang (MataMata) in en uit gaat. Klopt dat of moet je toch nog zaken regelen?

    Ik heb al gezien dat je via SANparks accomodatie kunt reserveren. Voor het Botswana gedeelte is een andere site.

    Alvast hartelijk bedankt.

    jl

  • Petra1974

    Hoi JL,

    Ik kan nog niet uit ervaring spreken, omdat wij begin juli in het park zullen overnachten. (we gaan van Kaapstad naar Namibie). Wel alvast 1 tip: wij konden vorige week nog met veel pijn en moeite 3 overnachtingen boeken (op 3 verschillende plaatsen in het park). We moesten onze route en manier van overnachen wat aanpassen, maar waren uiteindelijk toch blij dat het gelukt is. Alles zat toen al vol voor de data en plaatsen die wij wilden! Dus wacht niet te lang, het kan dus zomaar vol zijn.

    Groetjes,

    Petra

  • Maaike

    Data die wij wilden waren ook niet allemaal vrij. Maar als je regelmatig even de reserveringen en wat nog openstaat nakijkt, dan zie je dat er op sommige dagen ineens wel weer plaats is. Komt soms omdat reisorganisaties van tevoren een hele lading reserveren en als ze niet vol zitten, dus weer annuleren.

    Wij zijn in 2009 geweest. Zie onze niet comm. site www.bjusterbaarlik.nl Hier staan ons reisverslag, veel foto's en een lijst met tips op alf. volgorde.

  • jl

    Dank je wel voor jullie reacties.

    Helaas weten we pas binnenkort of we kunnen gaan. Dan nog de exacte datums uitzoeken en een vlucht boeken en daarna kan ik pas bekijken welke dagen we naar KTP zouden willen.

    We zijn wel van plan een auto met daktent te huren en we gaan in juni (ja, koud), dus ik hoop dat er op de campings nog wel plaats is. En anders maar afwachten of er wat vrij komt en in het ergste geval moeten we 3 nachtjes langer in Namibie verblijven….ook geen straf.

    Meer tips zijn welkom.

    Groeten,

    jl

  • Joke

    ik ga de laatste 10 jaar bijna altijd in juni of juli naar KTP

    ja wel erg koud, maar de sightings zijn iedere keer weer fantastisch

    in en uit via mata mata is prima te doen, mits je wel aan de min stay van 2 nachten in het park houdt en oplet met de verschillende openingstijden van de grens Nam/RSA die kunnen verschillen. MM is nog wel open maar grens Nam al dicht dan sta je voor het hek maar kan je er niet door

    Koud ach wat is koud, laagjes overdag aan en uit pellen, snachts sokken, pyama en hoodie op en met z'n twee in daktent wordt vanzelf wel warm

    zodra je data weet vast leggen zou ik zeggen, als je iets hebt kan je altijd wat veranderen

    verder is er meer dan genoeg informatie te vinden op de site van sanparks.org interact forums arid parks!

  • wies

    Wij gaan in Juli en ook wij moesten de route omgooien omdat niet alle plaatsen beschikbaar meer waren…. Dus inderdaad zoals de rest al zegt, zo snel je kunt boeken!

    Weet iemand of je bij Mata Mata makkelijk de grens over kunt? Of moet je veel papieren invullen?

    En wij dachten om zo dicht mogelijk bij de grens een hotel of lodge te nemen, zodat je niet te veel moet haasten om naar je huisje/tent te gaan in het park. Aangezien de eerste overnachting in Kieliekrankie is, dus niet heel dicht bij de grens. Zo kunnen we de volgende ochtend op ons gemak door Kgalagadi rijden naar onze bestemming. Iemand een goede tip? Wij komen uit de richting van Windhoek…

  • Luc & Gisele

    Hallo,

    zie interessant artikel: http://www.gozuidafrika.com/nieuws/nieuws_detail.php?newsID=5219

    en ook het vervolg hierop, om te zien of de grensovergang in Mata Mata nu open is.

    Hebben enkele jaren geleden 2 dagen in Tweerivieren , en 2 dagen in Nossob overnacht. Vier dagen in het park is echt een mininum. Toen was grens Mata mata nog gesloten.

    groeten

  • Luc & Gisele

    Hallo,

    Enkele jaren geleden hadden we 3 overnachtingen in de Kalahari Game Lodge. Zie : http://www.namibweb.com/kalaharigamelodge.htm

    Dit zeer grote domein ( met enkele leeuwen ) grenst aan het Khalagadi transfontier Park. Gemeenschappelijke afsluiting. Je ziet de huisjes van het kamp Mata Mata liggen en de lodge grenst aan de grensovergang. Ligt dus op de weg vanuit Windhoek ( 570 km ). Prijsgunstig en dichter kan niet, tenzij in het park. Waren toen de enige gasten. Eventuele maaltijden bij de uitbaters. Toen was echter de grensovergang Mata Mata nog gesloten. Dus best eens navragen.Lodge doet geen grote commerciële inspanningen, dus weinig te vinden op internet. geen 4x4 nodig.

    groeten

  • Luc & Gisele

    hallo,

    Er zijn beperkingen aan de grensovergang in Mata Mata. Nuttige info : http://www.opreisnaarnamibie.nl/Namibie/Zuid-Namibie/Kalahari-Zuid/Mata_Mata/

    groeten

  • wies

    Dank je wel, zeer nuttige info!

    Wij blijven 6 nachten op verschillende plaatsen in het park, dus dat komt wel goed!