wijzigingen air Namibia ivm groot onderhoud

  • amanda1

    Op het Duitse forum staat vermeld dat Air Namibie je 7 dagen de tijd geeft om de wijziging al dan niet te accepteren. Een tijdswijziging moet je accepteren, een annulering en omboeking naar een andere dag mag je weigeren.

    Je moet bij Cheap Tickets de wijziging ook schriftelijk of per email accepteren. Pas daarna worden er weer nieuwe tickets uitgegeven. Wij hebben de wijziging overigens geaccepteerd. Toch liever de wijziging dan 2x overstappen met BA die erom bekend staat dat bagage kwijtgeraakt wordt. Maar liefst 1 op de 4 passagiers had problemen met bagage. Of dat nog zo is nu er een nieuw bagagesysteem op Londen Heathrow in gebruik is genomen, weet ik niet.

    Misschien gaan we spijt krijgen van onze beslissing. We zullen zien. We hebben een vliegticketverzekering gelukkig.

    Groeten,

    Amanda

  • printen

    Even mij voorstellen. Mijn nickname is "printen'.

    Ik ken Namibie redelijk goed. Kwam als negenjarige in 1954 als emigrantenkind naar het toen nog Zuid-West-Afrika, kreeg mijn schoolopleiding op de Emma Hoogenhout Primere Skool, vlakbij het standbeeld van “Die Reiter” de Lutherse kerk en “Die Alte Feste”. Daarna nog wat school op de “Windhoek High School” en ging in 1967 terug naar Nederland. Mijn zuster bleef dar achter en woont nu in Swakopmund. Ik kom regelmatig in Namibie en zal in augustus het gouden bruiloftsfeest van zus en zwager bijwonen. Verder heb ik natuurlijk veel oude vrienden en bekenden in Namibia, Afrikaanse, Duits en Engelssprekende vrienden en kennissen. Mijn Afrikaans is nog uitstekend, dat verleer je nooit.

    Ik woon nu in het Noorden van Thailand, in Chiang Mai. Wel een uiterste als je dat jet Nambie vergelijk. Zo, nu weten jullie een beetje wie ik ben.

    Nu over Air Nambia. Het is een treurspel in vele bedrijven. Weinig geld, veel strubbelingen, veel mismanagement en de nodige politieke vrienden die allemaal uit de ruif willen eten. Verleden jaar was ik in Walvisbaai om een vliegticket bij bekenden te reserveren naar Kaapstad en het eerste wat die kennis zei “Toch geen ticket van Air Namibia?” Ik vlieg er nooit mee. Veel te onbetrouwbaar. En dat excuus van “groot onderhoud”, moet je met een kilo zout nemen. Waarschijnlijk geen geld om die vluchten door te laten gaan. Of vliegtuigen liggen aan de ketting. Gebeurt ook nog weleens.

  • katwol

    Ik heb de omboeking naar een andere dag geweigerd en krijg als het goed is het volledige ticketbedrag teruggestort. cheaptickets heeft hiervoor akkoord gekregen van de vliegmaatschappij.

  • Namibië Expert

    Hou er rekening mee dat je op terugweg in Luanda land en opeens 2 uur eerder op het vliegveld moet zijn….