Etosha

  • wies

    Tussen Etosha en Waterbergplateau heb je ook een cheetah opvang…

    Als je dat leuk vind om te zien en de bovenstaande cheetah farm is qua tijd niet haalbaar zou je ook daar heen kunnen gaan…

    Wij zijn hier in 2010 geweest en een rondleiding gekregen. Volgens mij doen ze dat daar een paar keer per dag

    CCF: Cheetah Conservation Fund

    http://www.cheetah.org/?nd=home

    Ook heel mooi en educatief om te bezoeken

  • Ger

    Deze heb inderdaad ook gevonden maar ligt te ver van onze route af op de dag dat we er in de buurt komen.

    We rijden namelijk op 1 dag van Swakopmund naar Twijfelfontein en de omweg is volgens mij dan wel erg groot.

    Desalniettemin dank voor je reactie en tip.

    Groet,

    Ger

  • amanda1

    Hallo Ger,

    Doen jullie de Namibie en Botswana tour van Namibie online of een zelf samengestelde tour? Als ik op hun 26 daagse reis kijk dan wordt er geslapen bij een farm waar ook Himba wonen. Misschien Gelbingen Farm?

    Groeten,

    Amanda

  • Ger

    Dag Amanda,

    We doen de tour Namibië en Botswana alleen met auto en tent op het dak.

    Heb toevallig gisteren de lijst met campings waar we verblijven gekregen en we verblijven inderdaad 1 nacht in de Gelbingen Farm en 1 nacht bij de Khowarib lodge.

    Ben je er zelf ook geweest? Zo ja heb je nog tips over wat zeker, naast de Himba, te gaan bekijken als we er zijn.

    Groet,

    Ger

  • amanda1

    Hallo Ger,

    Wij zijn in geen van beiden geweest helaas. In Kamanjab hebben wij overnacht bij de Cheetah farm. De Himba hebben wij vanuit Palmwag bezocht. Maar jullie kunnen in Gelbingen kennis maken met de Himba. Bij Khowarib kun je op zoek gaan naar de woestijnolifanten en gewoon genieten van de omgeving! Vaak kun je vanuit de lodge ook nog goede tips krijgen wat je kunt doen. En een keer een paar uurtjes ontspannen is ook heerlijk. Genieten van de rust, een wandeling maken.

    Groeten,

    Amanda