route kaapstad johannesburg via namibie/botswana 6 weken

  • manonmarie

    Hallo reizigers,

    komende juli/augustus gaan we in 6 weken reizen van Kaapstad naar Johannesburg, via Namibie/Botswana, met een 4x4 (nog aan het twijfelen tussen een single cab met daktent of een Trax).

    Wie heeft ervaringen en een voorbeeldroute?

    Ik heb al begrepen dat sommige campings (bijv. bij Sossusvlei en Etosha) nu al geboekt moeten worden omdat ze anders vol zitten. Maar hoe zit het met de rest van de route? Kun je nog een beetje ontspannen en op de bonnenfooi rondrijden of moet je alles van te voren vast leggen?

    Hoor graag van jullie!

    Groet Manon

  • Erik en José

    Hoi Manon,

    Leuk zo'n reis in vooruitzicht! Wij hebben vorig jaar in juli/augustus ook in 6 weken de route van Kaapstad naar Johannesburg gemaakt. Het ligt er een beetje aan wat jullie plan is. Eerst nog een stuk in Zuid-Afrika (tuinroute bv) of willen jullie al direct richting Namibie. Waar wij wel achter kwamen is dat die periode de campsites in Zuid-Afrika niet echt ingesteld zijn op toeristen. Wij stonden in het begin met regelmaat alleen op de campsite en in Ladismith zelf zonder beheerder (geld door de brievenbus gedaan). Wij hebben alles op de bonnefooi gedaan en konden overal waar we wilden staan, ook de NWR camps en zelfs in Moremi was nog plek. Het is zeker een gok maar vaak is er bij fully booked wel een alternatief. Zorg wel dat je dan op de bekende plekken niet heel laat aan komt zodat je altijd wat speling houdt om een alternatief te zoeken.

    Je was vast wel bekend met Tracks4Africa en voor campsites van namibie de (duitstalige) site van thomasrichter.de. Ik heb eventueel wel een enorme lijst (niet allemaal) met campsites van Zuid-Afrika als je daar belang bij hebt.

    Onze globale route was: Kaapstad - gedeelte Tuinroute - Wijnroute - Springbok - Fish River - Sesriem - Swakopmund - Skeleton Coast - Damaraland - Kaokoveld - Opuwo - Etosha - Tsumeb - Dobe - Maun - Moremi - Makgadikgadi pans - Pilanesberg - Johannesburg.

    Je kan het natuurlijk zo snel of langzaam maken als je zelf wilt. Wij vonden het prima te doen en met 6 weken heb je mooi de tijd. Als je nog meer dingen wilt weten of een gedetailleerde route wilt weten dan hoor ik het wel. Alvast veel plezier met voorbereiden!

    groeten Erik

  • Erik en José

    Hoi Manon,

    Ik heb je een PB gestuurd.

    groet Erik