Van Cape Cross naar Twyfelfontein

  • Ger

    Op 14 juli rijden we van Swakopmund, via Cape Cross, naar Twyfelfontein en verblijven daar een nacht in het Aabadi Mountain Camp (de volgende dag rijden we naar Khowarib lodge en daarna naar Gelbingen Farm).

    Mijn vraag is:

    Welke weg is aan te bevelen om te volgen:

    - de weg van Cape Cross via Torra Bay

    of

    - de weg van Cape Cross via Khoraxis

    Waar kun je onderweg eventueel stoppen om interessante dingen te bekijken. Het moet dus wel in een dag haalbaar zijn.

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

    Ger

  • amanda1

    Hallo Ger,

    Wij rijden via khorixas. De weg langs de kust trekt ons helemaal niet. De route naar Uis vinden wij vele malen mooier ook qua landschap. Ik denk dat je weinig tijd hebt om nog ergens te stoppen. Je zult in Swakopmund nog tanken en wat boodschappen doen. Dan naar Cape Cross waar je ook wel minimaal half uur tot 45 min kwijt bent. Onderweg langs de weg op een mooie plek lunchen en genieten van de stilte en het is zo later in de middag dat je in Twijfelfontein aankomt.

    Jullie gaan de volgende dag de rotstekeningen en orgelpijpen bekijken toch?

    Groeten,

    Amanda

  • Erik en José

    Ger,

    Wij hebben beide route's al eens gereden. Qua omgeving is de route via Uis wat leuker. Khorixas kom je niet helemaal want het ligt in principe al voorbij Aabadi Mountain Camp. De skeleton coast is wat eentoniger maar daardoor ook wel weer bijzonder. De ingang ( de 2 skelettenkoppen) is leuk om te zien verder is er onderweg langs de skeleton coast niet bijster veel te zien. Wat scheepswrakken en er staat nog een oude boorlokatie. Vanaf de uitgang bij Springbokwasser veranderd de omgeving wel weer steeds en dat is weer erg leuk. De weg via Khorixas is qua tijd iets korter maar nog steeds zo'n 6 uur reistijd. Via Skeleton Coast zo'n 7,5 uur. Reken voor Cape Cross inderdaad ong. een 3 kwartier.

    Veel plezier met jullie reis!

    groeten Erik

  • wies

    Hoi Ger,

    Wij hebben in 2010 ook de route via Uis gereden en moet zeggen dat deze heel mooi is qua omgeving en qua weg. Wij zijn enkele malen gestopt om even te genieten van het uitzicht en wat foto's te maken. Nooit heel lang, want inderdaad het is best een lange rit. Wel zou ik een lekkere lunch meenemen (onderweg is er toch maar weinig te krijgen) en dit op een mooi plekje onderweg op te eten!

    In 2010 hebben wij ook de orgelpipes bezocht, dat was helaas alleen redelijk vroeg in de ochtend. Toen stond er nog geen zon op en dan ziet het er stukken minder indrukwekkend uit helaas. Ik zou aanraden , als het mogelijk is dit dus niet uit te stellen tot de volgende ochtend.

    Groetjes Wies