Tracks4Africa voor smartphone's/tablets

  • Erik en José

    Tracks4Africa is er inmiddels ook voor smartphone's/tablets, voor zowel Apple als Android. Wel prijzig omdat je geheel Afrika krijgt maar je hoeft er geen navigatiesysteem voor te kopen.

    http://tracks4africa.co.za/maps/about/smartphone/

  • codemann

    Ik heb me wel laten vertellen door een verkoper van T4A dat je het maar op 1 toestel kan installeren. Aangezien ik een tablet + smartphone heb vind ik dat gewoon doodzonde, en dan vind ik het ook wat te duur eigenlijk.

  • Ger

    Zijn de kaarten dan beschikbaar en te gebruiken op je Ipad zonder dat je een internetverbinding hebt?, of te wel heb je uitsluitend een (gratis) GPS-signaal nodig?

  • Erik en José

    Yep! Je download de kaarten (690MB voor iOS en 622MB voor Android) naar je toestel. Daarna kun je hem zonder internetverbinding, dus ook met een WIFI-only tablet gebruiken met het GPS-signaal. Als je de omschrijving leest kan je helaas (nog) geen vooraf gemaakte route's inzetten alleen route's maken tussen punten.

    Het is denk ik een afweging die je moet maken of het duur is. Moet je er speciaal een navigatie voor kopen dan ben je het geld er ook aan kwijt. Heb je er al een dan is het weer veel geld. Ga je ook bijvoorbeeld naar Botswana dan hoef je die kaart ook niet te kopen, scheelt ook weer. Het is voor een ieder en tegens tegen elkaar wegstrepen.

  • Ger

    Ik heb de handleiding gelezen maar begrijp je opmerking in de tweede volzin niet helemaal:

    “Als je de omschrijving leest kan je helaas (nog) geen vooraf gemaakte route's inzetten alleen route's maken tussen punten ”.

    Bedoel je daarmee, en de handleiding, dat je route's niet kunt inlezen vanuit een andere applicatie.

    Voor zover ik begrijp kun je route's van te voren plannen en opslaan en dus ook gebruiken.

  • Erik en José

    Van de Apple App-store:

    “We know that many overland travellers like to plan their trip out in advance and then transfer points to their GPS. The app does not support this feature, but it allows you to plan a route between two destinations so you can see the distance and travel time”

    Je kunt dus vooraf gedefinieerde route's niet inladen. Alleen de route tussen punten berekenen.

  • Ger

    Ik had deze zin ook gelezen, maar de zin ervoor suggereert weer dat het wel mogelijk is om route's op te slaan of is er bij mij sprake van verwarring (ik heb nog nooit anders dan in de auto met een navigatie gewerkt):

    “Routes which have been saved can be Loaded at a later stage. It is also easy to replace the starting point of a loaded route with your current GPS location.”

    Wat is dan het verschil tussen deze zin en de zin waarnaar jullie verwijzen.

    Verder nog een vraag:

    Je kunt de APP maar op 1 apparaat installeren. Betekent dit dat als je bijvoorbeeld een nieuwe telefoon koopt of nieuwe Ipad dat je de APP weer opnieuw moet kopen?

  • Ger

    Ben er al uitgekomen. Heb contact opgenomen via e-mail met T4A en zeer snel antwoord ontvangen.

    Je kunt wel routes plannen op je Ipad en opslaan voor later gebruik.

    Je kunt echter geen routes plannen op bijvoorbeeld je PC en deze dan vervolgens overzetten naar je Ipad.

    Over ongeveer 1 week komt er overigens een nieuwe versie uit gaf T4A me aan.

    Groet,

    Ger

  • Ger

    Heb vandaag rechtstreeks via T4A bericht ontvangen dat je de App op meerdere apparaten kunt installeren.

    Er hoeven geen unlocking codes te worden gebruikt.

    Voor de Android-versie is dat niet van toepassing, deze kan maar op een apparaat worden geïnstalleerd.

    Met vriendelijke groet,

    Ger

  • Erik en José

    Mooi dat je antwoord via T4A gekregen hebt! Zoals je het beschrijft zo lees ik het ook.

    gr Erik