Etosha hoeveel dagen

• MartinH

Wij hebben in Damaraland altijd heerlijk gekampeerd bij Palmwag. Een prima campsite met goede faciliteiten en een grote kans dat er woestijn olifanten langs je tent lopen. Je rijdt bij Okaukuejo Etosha uit en gaat daarna de D 2695 op. Daarna de 3248 naar Kamanjab en van daaruit de 2620 via de mooie grootbergpass (geniet van het uitzicht boven) naar Palmwag. Als je vanuit Palmwag naar het zuiden rijdt kan je meteen Twijfelfontein aan doen. Wij zijn grote fan's van kamperen bij Spitzkoppe. Je kan van daaruit via cape cross naar Swakop. Persoonlijk ben ik geen grote liefhebber van de Fishriver canyon. Een aardig alternatief (niet voor de Canyon zelf) is het Naukluft Mountainpark. Je hebt een campsite in het park Kudurus genaamd, maar buiten het park is ook een hele aardige campsite (Tsauchab) bij Büllsport.

Succes.

• marc

Om een indruk te krijgen van de cruises, kijk eens op www.mola-namibia.com

Ook het strandvissen is zeker de moeite waard. In Hentiesbaai zijn veel operators die deze activiteit aanbieden.

Verder is Swakopmund de adventure capital van Namibia. Je kunt er van alles doen: parachute springen, quadrijden, sandboarden etc…

Ik weet niet precies wat het weer in oktober doet, maar in de periode juni-sept. is er aan de kust een “natte” kou. Het is dan prettiger om in een hostel of b&b te overnachten.

Verder www.nacobta.com

Als me weer iets te binnenschiet laat ik het je wel weten…

Succes,

marc

• marc

Ik bedoel www.nacobta.com.na

;-)

marc

• Ruud

Hallol Eric, ik ben net terug uit Namibie en heb er zeker geen spijt van gehad. Zelf zijn wij nogal safarfanaten en hebben 11 dagen in Etosha gezeten maar het ligt inderdaad erg aan de tijd van het jaar dat je er bent. Wij hebben behoorlijk wat wild gezien maar bijv. geen enkele cheetah. Soms zit het inderdaad mee en soms zit het tegen. Je kunt dat soort dingen gelukkig niet afdwingen. Zelf ben ik het meest te spreken over Okaukuejo. In die omgeving hebben wij het meeste gezien en heeft ook de ‘mooiste’ verlichte drinkplek direct bij het kamp en dat heeft ons heel wat plezier opgeleverd. Maar ik denk dat als je voor het eerst ‘ afrika’ aandoet dat je met 2 dagen op ieder kamp al een heel eind komt. Mij pesten ze niet als ik bijv. 5 weken in het Krugerpark moet blijven maar dat is zo ieder zijn eigen ineteresse.

Verder was het nu stof stof en stof maar het was er dan er erg droog. Ik weer niet hoe dat is in de tijd dat jij er bent.

Maar nadat wij al heel wat jaren in Zuid Zfrika ziijn geweest en Bots en Zimbabwe was dit ook weer een heerlijk land waar wij zeker nog naartoe terug gaan.

succes

Ruud.

• Dave

Hallo Ruud,welkom terug,hoop dat je hebt genoten van Namibië.Wat de stof/droogte betreft,was de afgelopen tijd één van de beste regentijden sinds jaren.Van de Naute dam bij Keetmanshoop zijn zelfs de sluizen geopend geweest en de Swakop heeft de zee bereikt.De echte droogte kom je in ons najaar/winter tegen.Zal misschien de reden zijn dat,volgens mijn vrouw,na de zomer de lente komt…Ben overigens nog wel nieuwsgierig naar welke route je gevolgd hebt.En nog één vraag,zou je niet direct terug willen….DAVE (moet nog 215 dagen wachten…)

• Eric

Namibië is ook niet onze eerste kennismaking met Afrika. Hebben ook zuid-afrika gedaan en deel je mening over Kruger. Wij zijn daar o.a. 10 dagen geweest en ook Hluhluwe-Umfolozie N.P. en bij het verlaten van van deze parken haddden we alweer heimwee. Hopen dit dus ook in Namibie te kunnen meemaken. Wij gaan begin oktober en willen kamperen afwisselen met andere accomodatie. Ben overigens benieuwd naar de nachttemperaturen daar in oktober.Als je nog tips heb hou ik me aanbevolen.

Bedankt alvast voor de reactie

• MartinH

Oktober is zo'n beetje de warmste maand in Namibië. Over het algemeen koelt het meestal s'avonds wel af maar warm is het wel. In de woestijn moet je altijd met koude nachten rekenen. Niet dat het extreem koud wordt maar als het overdag

45 C graden is en het koelt s'avonds af naar 15 C is het verschil 30 C en dat voelt erg koud aan.

• Ruud

Hallo Dave,

jammergenoeg zijn wij inderdaad weer terug. Het was een machtig moie reis die wij hebben gemaakt. Het was wel de eerste keer maar zeker niet de laatste. Ik weet zeker dat wij daar nog vaker zullen komen, alhoewel de keuze steeds moeilijker wordt want ook ZA en Botswana zijn meer dan de moeite waard…..

Wij zijn van Windhoek naar Solitair gereden via de C26 (Kupferberg en de GAmsbergpass) vervolgens via de Cq14 naar Solitair. Inderdaad een prachtige route en zonder meer geod te rijden met een grote camper.

Na Sossusvlei via C14 en de Kuisebpas (ook een prachtige route) naar Walvisbaai. Alleen het laatste sruk is wat saai maar dat is niet anders. Swakopmund. En door naar Cape Cross. Terug naar Hentiesbaai en via de D1918 naar Spitzkoppe. Dan via Usakos, Karibib, Omaruru naar Otjiwarongo en uiteindelijk weer door naar Etosha. Wij hebben ruim 10 dagen in Etosha doorgebracht. Mooi park en nog nooit zoveel zebra's bij elkaar gezien, maar wat wil je als er 6 leeuwen de wacht houden bij een drinkplek…DAn kan het inderdaad wat druk worden… De laatste 2 dagen doorgebracht in de Okonjima-lodge. Nou dat is niet verkeerd. Niet goedkoop maar wel een heerlijk einde aan een prachtige reis door NAmibie. Veel foto's en video materiaal. Wij zijn bezig met een eigen web-site te maken. Zodra deze in de lucht is zal ik het even melden. Kun je kijken wat het ons heeft opgeleverd. Maar zeker aan te raden om daar een aantal weken doorheen te trekken en heerlijk rustig……uren rijden en niemand tegenkomen. Iets wat hier compleet ondenkbaar is. Als je ruimte en stilte zoekt…en een fascinerende natuur.

Wij hebben er geen spijt van gehad, hooguit dat we niet eerder zijn gegaan..

groeten

Ruud

• MartinH

Hallo Ruud,

Mooi dat jullie het zo naar je zin hebt gehad. Het is ook inderdaad een prachtig land. En gelukkig komen er nog steeds mooie dingen bij. Ik heb gisteren nog zitten kijken naar een programma op Ned 2 met daarin een stuk over Nyae Nyae Conservancy (http://www.namibian.org/travel/community/nyae.htm) op de rand van Khaudum NP. Zeer geschikt voor mensen die Khaudum niet aan durfen maar er wel aan willen proeven. Okonjima is zeker geen slechte plek. Ik heb er samen met mijn vrouw gewerkt. De basisschetsen van het bush camp komen van onze hand net zoals het idee van de campsite. Mooie plek voor unieke foto's.

• ruud

Leuk om te horen dat jullie nog in Okonjima hebben gewerkt. Overigens wist ik niet dat er ook een campsite bij zit, wij hebben inderdaad in Bushcamp gezeten. Werkelijk een prachtige plek. Is die campsite bij maincamp??

Ik denk ook wel dat de volgende keer wat langer moet gaan worden. We hebben nu 3 weken rondgereisd.