Etosha hoeveel dagen

• MartinH

De campsite ligt eigenlijk onderaan de berg als je naar Okonjima toe rijdt net nadat je door de laatste rivier bent gekomen. Leuk aangelegd met een openlucht douche en toilet. Ook niet goedkoop overigens.

Het is altijd tekort. Ik heb er 3 jaar gezeten en wij gaan elk jaar nog een á twee keer op familie bezoek/vakantie, maar ik heb volgens mij nog niet de helft gezien.

• ruud

Ik denk wel dat wij ook erg veel geluk hebben gehad. In het gebied bij de lodge zitten ongveer 5 tot 8 luipaarden waarvan er 1 vrouwtje met 2 welpen van ongeveer 5 maanden oud. Die troffen wij dus de eerste middag (gelukkig ) aan en hebben daar een hele tijd bij kunnen blijven. De volgende middag echter wilde wij weer op zoek naar luipaarden, maar niet te vinden.. Ben bij dat wij dat wij daar 2 nachten hebben gezeten maar ook daar hoop ik nog een keer terug te komen.

Er was nu ook een klant ( ene Jim ) uit Schotland die al enkele jaren achter elkaar daar voor zo'n 4 tot 5 weken komt. Hij was inmiddels 82 maar je kon hem gewoon zien genieten van alles wat hij/wij tegenkwamen. Fantastisch om te zien.

Ruud

• MartinH

Tja ondanks dat het voor een grot deel luipaarden uit gevangenschap zijn, blijven het wilde onvoorspelbare wilde dieren. Maar een geweldige ervaring om ze voor een relatief langere tijd te kunnen observeren. Overigens vond ik het educational gedeelte van Africat net zo interessant om te doen.

Jim is inderdaad een goede bekende en een groot donateur van Africat een beetje friend of the family.

• ruud

Ja, zeker dat kleine spul is prachtig om te zien, kan je geen genoeg van krijgen als dat rond de jeep loopt te rennen en te springen

Ik denk inderdaad dat Africat veel goed werk doet, de BBC schijnt er ook een documentaire gemaakt te hebben. WIj hadden 2 keer ene Dean als gids, (ik weet niet hoelang hij al werkt), maar hij wist erg veel erover te vertellen. Ook de rondleiding bij Africat was zeker de moeite waard. Daar sta je als ‘eenvoudige toerist’ niet direct altijd bij stil. Als ik ooit de 82 mag halen hoop ik net als Jim nog te kunnen genieten van dit soort lodges. Buitengewoon. Je merkte inderdaad dat hij (bijna?) iedereen kent en hij weet ook bijna alles van wat zich bij Okonjima of Africat afspeelt.

Ruud

• MartinH

Dean is er al een poosje. Hij komt uit Zimbabwe en natuurlijk met dit soort wild is groot geworden wat natuurlijk veel extra achtergrond informatie met zich meebrengt. De BBC documataire is een week of drie geleden uitgezonden. Twee weken lang een goed half uur erg leuk om onze zeer gewardeerde vrienden Carla en Dave aan het werk te zien.

• Ruud

Ja het was een erg enthousiaste en vrolijke gids. Hij deed echt alles om het ons naar onze zin te maken en dat is zeker gelukt. Alleen jammer dat wij net die BBC documentaire gemist hebben.

In ieder geval weer een erg fijne reis als je weer die kant opgaat.

Ruud

• MartinH

Dank je wel

• Erik

Hi,

Onkonjima is absoluut top! Ben er vorig jaar oktober ook geweest en het er genoten. Super lodges, prima eten en er is veel te zien. Krijg nu regelmatig hun nieuwsbrief (als donateur), ik vind ook dat ze er prima werk verrichten.

Lijkt me geweldig om een paar jaar in zo'n omgeving te werken!

gr,

Erik

www.erikjoosten.nl