Maaike, je gaat het vast geweldig vinden. De eerste nacht dat wij in daktent sliepen stonden we op Ben Lavin NR in Z-Afrika. We waren de enige gasten en het personeel ging 's avonds weg. En hoewel we wisten dat er geen gevaarlijk wild zat, hebben we geen ooog dicht gedaan. Overal zagen we ogen oplichten als we met het zoeklicht schenen en het stormde ook nog eens. De nachten darop ging het steeds beter. En de laatste week toen we een paar nachten bij vrienden sliepen hadden we zelfs heimwee naar de tent. Al die geluiden maken het zo mooi vind ik.
In Etosha hebben we alleen jakhalsen bij het avondeten gehad, later hoorden we wel dat er ook hondsdolheid was onder die beesten, dus dat is minder.
In Daan Viljoen hebben we ook die paarden gehoord, was wederom de eerste nacht van de vakantie dus altijd even wennen. En in de Caprivi waren er ook nijlpaarden 's avonds op het gras, maar ik slaap juist altijd wel lekker bij het geluid van die beesten ;-) . In Botswana is het enger, daar hadden we leeuwen op de camping in de Makgadikadipannen. Toen was ik ook blij met de daktent, want dat gebrul gaat echt door merg en been. En toen we in Khama Rhino Sanctuary stonden en het voor het eerst regende in maanden was het snachts ook een drukte van belang op onze campingplaats, omdat daar en plasje water was blijven liggen. Een hoop getrappel en gesnuif, maar dat maakt het juist zo mooi.
Geniet er gewoon van, de beesten zullen niet gauw een tent aanvallen. n neem geen sinaasappels mee, want daar zijn de olifanten gek op
Sorry voor het lange verhaal, maar ik word altijd weer zo enthousiast als de herinneneringen weer boven komen…