Welke vlucht

• Mirjam en Erik

Welke vlucht is het meest voordelig wat betreft prijs, maar ook de tijd?

De vluchten van A'dam via J'burg hebben zo'n ongusntig lange tussenstop. Wie heeft ervaring? Misschien vliegen vanuit Duitsland?

Waar het beste te boeken?

• AnnaV

LTU vanaf Dusseldorf vlieg direk op Windhoek en is ook nog van die goedkoopste.

Maar aan die ander kant, Johannesburg is ook ‘n leuke lughawe, waar ons dan ook nog klere, skoene, biltong koop en dan lekker ontspan, koffie drink en lekker na die vliegtuie kyk voor ons weer moet board. Maar nou met kinders vind ons dit lekkerder om ’n direkte vlug te neem op Windhoek.

• Dave

De prijs is voor een groot deel afhankelijk van de periode dat je wil gaan en hoelang van te voren je boekt.Omdat er veel meer vluchten op Joh'burg zijn is de kans op een lagere vliegprijs groter.Je bent alleen zo'n 5 uur extra ,exclusief wachttijd,langer onderweg.Dat kan zeker in het hoogseizoen een flinke besparing op je reiskosten opleveren.Dus prijzen vergelijken via internet bij o.a. LTU,Vliegtarieven.nl,Schiphol.nl etc. etc.Hoe kom je eigenlijk aan die “ongunstige lange tussenstop”,ik heb nooit langer dan 2 uur moeten wachten.Last but not least,prijs is niet altijd het belangrijkste,ik zal bv. nooit meer met Iberia vliegen…..

• Maaike

Een heel simpel antwoord op je vraag heb ik niet. Het is een kwestie van blijven zoeken en blijven vergelijken. Goed nagaan wat de prioriteiten voor jou zijn wat het reizen betreft. Je kan heel erg goedkoop, maar dan moet je bijv. wel 3 keer overstappen. Als je zeeen van tijd hebt en hier geen bezwaar tegen hebt, zou je hiervoor kunnen kiezen. Maar als je maar voor een korte tijd gaat dat lijkt mij dat veell reistijd/overstappen erg vermoeiend is. En dan moet je vakantie nog beginnen. Ook moet je rekening houden of je ‘s morgens, ’s middags, ‘s avonds of ’s nachts wilt vliegen en/of aankomen. Bovendien ligt het er natuurlijk ook aan waar je woont in Nederland. Vanuit Friesland ben je bijv al gauw 6 uur onderweg voor je ergens op een vliegveld in Duitsland zit. Dus ook deze reistijd voor je daadwerkelijk in het vliegtuig zit, is belangrijk. En je auto rijdt vast niet op water. Bovendien moet je je auto al die tijd ook ergens parkeren. Of je moet met de trein gaan. Die kosten komen daar natuurlijk nog bij.Kortom er zijn erg veel dingen die je tegen elkaar moet afwegen.

Uiteindelijk hebben wij voor een rechtstreekse vlucht vanaf Schiphol gekozen naar Kaapstad. We gaan in mei 2007 voor € 499,00 ex toeslagen met KLM. 1 x dag- en 1 x nachtvlucht. Nu scheelt voor ons ook nog dat we de auto daar in de buurt kunnen parkeren. Voor ons is deze optie dus stukken goedkoper qua tijd en prijs dan via Duitsland of Engeland.

Veel succes met je zoektocht!

• Startpagina Namibië

Ik sluit me aan bij Maaike.

Ik vlieg altijd met LTU. Treinticket Delft-Düsseldorf is retour rond de 70 euro.

In de periode december-maart betaalde ik vorig jaar 424 euro p.p. incl toeslagen. De vlucht is rechtstreeks naar Windhoek.

Ik ben nu met een ticket bezig rond 4 december en terug 23 januari. Ze vragen 650 euro p.p. maar met Biet und Flieg zal ik wel weer rond de 450 of maximaal 500 euro uitkomen. In mei-oktober liggen de prijzen bij LTU een stuk hoger.

Groet,

Edgar

• Mirjam en Erik

Bedankt voor jullie reacties!

Maaike: een ticket KLM voor Eur 499,-?? Waar heb je dit geboekt?

En vlieg jij op Kaapstad aan om naar Namibië te gaan? Heb je enig idee hoe ver dit rijden is naar de grens? En wat doe je met een huurauto, neem je die mee de grens over? Ik hoorde namelijk dat hier behoordelijke kosten aan vast zitten. Misschien is mijn info niet juist?

Startpagina Namibië: hoe boek jij via LTU? Via een Nl'se site?

• Maaike

Gewoon rechtstreeks bij de KLM geboekt. En ja ik vlieg naar Kaapstad en ga vandaaruit naar Namibie.

Vanuit Kaapstad gaan wij een auto huren. Bij wie zijn we nog aan het uitzoeken. Kosten aan de grens weet ik niet meer uit mijn hoofd.

Ik heb nog lang niet alles uitgezocht, want het is voor mij ook de 1e keer dat we naar ZA en Namibie gaan, maar je zult hier ongetwijfeld binnenkort van ervaren Namibiegangers antwoord krijgen op je vragen.

Ik heb begrepen dat je in ongeveer 10 uur rijden tot aan de grens van Namibie zou kunnen komen. Maar wij gaan niet jagen en jakkeren. Hierop wordt onze route dan ook aangepast. Het is vakantie! Je kunt nu eenmaal niet alles zien in 4 weken tijd.

Afstandtabellen voor Namibie en ZA kun je o.a. hier vinden:

- www.orusovo.com/nammap/distance.htm

- www.namibweb.com/distance.htm

- www.namibia.de/dist/nam_dis.html

- www.namibian.org/travel/namibia/distance.html

- http://www.diannesweb.com/distance.html (Zuid-Afrika)

• Ada

Wij staan op het punt om te vertrekken naar Kaapstad (morgen) en vandaar uit direct door te reizen naar Namibie.

Enkele afstanden zijn:

Kaapstad-Springbok 555 km

Springbok-Keetmanshoop 475 km

Keetmanshoop-Windhoek 500 km

Wanneer je je huurauto afhaalt in Kaapstad moet je melden dat je ook naar Namibie wilt. Over enkele weken weet ik precies wat je aan de grens moet betalen.

Ada

www.adarosman.nl

• Tamara

veel plezier Ada, wie weet tot op Kaapstad Airport 3 nov;-)

• Maaike

Ha die Ada. Ben heel benieuwd wat je deze keer allemaal gaat beleven. Heb nog geen tijd gehad voor uitgebreide mail. Misschien vanavond nog.

Hoe dan ook: Een hele fijne tijd toegewenst!