Route

• Maureen

Hallo allemaal,

Ik wil graag jullie mening/ervaring over onderstaande route die mijn vriend en ik in gedachte hebben. We willen een 4x4 huren met kampeeruitrusting.

0/1 Nederland - Windhoek

2 Hardap Dam NP/Kokerbomen woud

3 Fish River Canyon

4 Fish River Canyon

5 Lüderitz

6 Luderitz

7 Duwisib Kasteel

8 Sossusvlei

9 Sossusvlei

10 Solitaire

11 Kust/Swakopmund

12 Kust

13 Cape Cross/ Twijfelfontein

14 Damaraland

15 Himba?s

16 Epupa watervallen

17 Kamanjab area

18 Etosha NP

19 Etosha NP

20 Etosha NP

21 Etosha NP

22 Caprivistrook

23 Botswana ? Chobe NP

24 Botswana ? Chobe NP

25 Okavango Delta

26 Waterberg Plateau

27 Windhoek

28/29 Windhoek - Nederland

Groetjes Maureen

• MartinH

Maureen,

Ziet er goed uit hoor. Naar mijn bescheiden mening is 1 dag in FRC meer dan genoeg. Ik zou die andere dag gebruiken om naar b.v. (klein) Aus vista te rijden om daar de nacht door te brengen en dan door naar Lüderitz. De discussie is hier al vaker gevoerd maar een 2x4 hilux o.g. volstaat voor jullie route prima. Maar als je een geoefende en ervaren 4x4 rijder bent en je wilt Damaraland en Kaokoveld of land, off road gaan doen, dan is een 4x4 op zijn plaats.

Veel plezier hoor.

Martin

• Erik

Hi Maureen,

1 dag Okanvango Delta lijkt mij wel heel erg weinig. Ik zou dag 4+5 schrappen en 2 dagen langer in de delta blijven. Ook kan je vanaf Sossus gemakkelijk in 1 dag naar Swakopmund (eventueel).

Succes met je planning,

gr,

Erik

www.erikjoosten.nl

• Omer

Als je naar Chobe en de Okavango Delta gaat, heb je echt wel een 4x4 nodig, anders ga je niet ver geraken !!!

Omer

• Maureen

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reactie. 4x4 staat zowiezo op de planning. Nog even een andere vraag. We willen gaan in de periode april-mei-juni voor 4 weken dus, maar wat is nu de beste periode? Ook i.v.m schoolvakanties in Namibie en Zuid-afrika? En weten jullie hoever je van te voren de auto en de accommodaties geboekt moet hebben.?

Groetjes Maureen

• Ruud

http://www.kwathabeng.co.za/travel/south-africa/destinations.html?ss=Calendar+South+Africa&lh=http://www.kwathabeng.co.za/travel/calendar/south-african-school-terms-calendar.html

Hoi,

het is wel een lange link, maar via bovenstaande website heb je precies wanneer de vakantie in ZA zijn.

en als je gaat kamperen is het niet echt druk in die periode dus ver vooruit boeken zal niet echt nodig zijn. Wil je echter een bungalow in Etsoha….moet je heel snel gaan bellen denk ik..

Wij zijn vorig jaar in april/mei geweest en hebben nergens een probleem gehad wat camping betreft.

succes en een mooie vakantie.

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Mart

Ik ben vorig jaar in mei geweest, prima reistijd, lekker weer en geen grote drukte. Kamperen was nergens een probleem, we hadden niets gereserveerd, behalve Sesriem.

De tip om bij Klein Aus Vista te overnachten kan ik bevestigen.

Een heerlijk rustige camping in prachtige omgeving. Bij een luxe lodge waar je voor niet al te veel geld heerlijk kunt eten en drinken.

De dagen in Botswana lijken me nogal krap, 1 dag okavangodelta is weinig. Vergis je niet in de reistijden, de afstand wil lang niet alles zeggen, soms doe je lang over kleine stukken.

• Dave

Afgezien van het haalbare in afstand en tijd,vind ik je planning niet echt logisch.

Je trekt 10 dagen uit voor zuidelijk Namibië en 10 voor het noorden.

Hier is naar mijn mening helemaal niets mis mee,mag van mij nog veel langer….

Echter wil je dan in 4 dagen een enorm en veel minder toegankelijk gebied doorkruisen en je moet op tijd terug zijn,voor je vlucht.

Misschien kun je beter je route omdraaien en eerst Botswana doen en dan kijken hoeveel tijd je voor Namibia overhoudt.

Ik ken de afstanden en Joh'burg-Windhoek,of Windhoek-Capetown bv., doen wij “gewoon” binnen 24 uur,maar niet op de laatste dagen vóór vertrek.

Zomaar een gedachte,Dave.

• Startpagina Namibië

Hallo Maureen,

Route is globaal goed.

Periode april-mei-juni: ik zou in mei gaan, dan is het regenseizoen achter de rug en is het s'nachts nog niet zo koud. Als je wil kan ik je een aanbieding doen voor een 4x4 ;) Zie ook www.autohuurnamibie.nl

Ik neem met mijn klanten ook de route door (in een persoonlijk gesprek) en geef ook de reisuren per dag aan.

Groeten,

Edgar

• Maureen Willems

Hallo allemaal,

Nogmaals bedankt voor jullie reactie. Ik heb zelf ook nog nagedacht over de route en inderdaad zijn de dagen Botswana/Caprivi te weinig. We gaan dit nog wel aanpassen.

We weten ook nog niet of we de accommodaties wel of niet gaan boeken, omdat dit de eerste keer is dat we dit doen en we hebben liever wat meer zekerheid. Maar zonder die zekerheid heb je natuurlijk wel weer meer vrijheid. Blijft toch lastig.

Edgar, jij mag zeker voor ons een aanbieding doen voor een 4x4. Ik stuur je daar morgen nog even een email over. Ik zag dat je zelf ook weer naar Namibie gaat van 4/12 - 24/01 en dus zullen we snel moeten zijn. Ik heb ook een email gestuurd naar Focus Namibia voor een offerte voor de route incl. accommodatie. Is dat familie van je?

Groetjes Maureen