Ja, dat krijg je, als je met een gewone auto door de parken gaat rijden. Als je met een georganiseerde reis gaat, dan zit je met zijn allen in een safaribus en de ramen daarvan zitten op een respectabele hoogte, zodat je gewoon kunt filmen en fotograferen.
Ik heb eens bij een Waterhole in Etosha een man gezien, die met zijn personenauto een lekke band had. Hij had dat nog niet gemerkt, waarschijnlijk omdat de wegen daar niet zo glad zijn. Toe ik hem daarop opmerkzaam had gemaakt, stapte hij uit en hij verwisselde zijn band, terwijl zijn vrouw wel even op de uitkijk ging staan. Bij de Waterhole . . . We hebben toen geen commentaar gegeven.
Toen we daar wegreden, kwamen we binnen 2 minuten een grote leeuw tegen, die onder een bosje lag te slapen.
Aangekomen in Okaokuejo, gingen we daar bij het invallen van de duisternis naar de bekende Waterhole. En ja hoor, daar was die meneer weer! Ik probeerde hem in het Engels aan te spreken, maar hij verstond me niet. Uit zijn tongval maakte ik op, dat het een Duitser was. Toen werd het me wel duidelijk . . . Ik heb hem toen maar in het Duits verteld, dat je in een park NOOIT uit de auto mag. Ook niet voor het wisselen van een band. En toen ik hem vertelde van die leeuw, die er vlak bij was, reageerde hij op de manier van iemand, die net iets geweldigs had vernomen. Hij snelde gelijk naar zijn vrouw, om haar het te vertellen.
Jo