Sanistaire stop

• Ruud

Nu heb ik iets tegen georganiseerde reizen dus doe ik dat zeker niet. De meeste willen toch zelf bepalen hoelang ze ergens blijven staan en welk route ze willen nemen, maar als je met een lekke band staat….. nood breekt wetten en zeker als er een andere auto bij kan gaan staan zoals Tamara ook aangaf levert dat met in achtneming van de nodige voorzichtigheid niet al te veel problemen op. Soms is het gewoon niet anders.

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Maaike

Bedankt Tamara en Ruud.

Jo, de vraag was eigenlijk bedoeld voor jou, omdat je “makkelijk” praten hebt. Vermoedelijk bedoel je het niet zo. Maar ook een safaribus kan met een lekke band komen te staan of andere pech hebben waardoor hij niet verder kan. Ik neem aan dat jij zelf de band niet gaat verwisselen, maar dat ook een ander laat doen. En die safariebus rijdt volgens mij ook niet verder met een lekke band.

En inderdaad wij willen niet georganiseerd. Het is ons 2 x overkomen dat een georganiseerde reis vlak voor vertrek (4 weken) werd geannuleerd wegens te weinig deelname. We waren al ruim anderhalf jaar bezig met de voorbereidingen. En geloof me dat je dan goed ziek bent. Nee, wij nemen dus zeker niet het risico dat een georganiseerde reis naar Namibie/Zuid-Afrika op het laatste nippertje niet zou doorgaan. En wij willen net als Ruud en vele anderen de vrijheid hebben om te gaan en te staan waar, wanneer en hoelang we zelf willen.

• Jo

Maaike,

Natuurlijk! Ieder zijn meug! Ik heb al vaker op allerlei sites gelezen, dat menigeen de voorkeur geeft aan een individuele reis. Waar het mij om ging, in mijn reaktie, was dat het mij duidelijk opviel, dat het allemaal ondeugende mensen in personenauto's waren. En ik heb (door mijn georganiseerde reis) een ander beeld voor ogen. Toeval. En dus gaf ik aan, dat je in zo'n bus niet zult uitstappen.

En over dat repareren van die band: ik zou net zo lang wachten, tot er iemand anders langs kwam en ik zou die vragen om de rangers te waarschuwen. Ik zou niet uitstappen.

Jo

• strandloper

Hallo allemaal,

wij zijn net terug uit Namibie en je raad het al : we kregen inderdaad een lekke band in Etosha.Dit blijkt daar erg veel voor te komen (hoorden we later van het autoverhuurbedrijf Asco) omdat er nogal veel scherpe stenen liggen.Wij waren een weggetje ingereden richting de zoutpan waar zelden iemand kwam/komt.Dus dan zijn het aantal opties beperkt lijkt mij.Wachten op iemand die toevallig voorbij komt is er dan geen.Het was trouwens 17.30 uur en om 18.00 uur ging de gate dicht.Ik heb nog nooit zo snel een band verwisseld!!Twee van ons stonden op de uitkijk.

gr.strandloper.

• Jo

Ge kunt het ieder geval navertellen! Weer iets om nooit meer te vergeten.

• Maaike

Reden te meer voor mij om rond dat tijdstip te proberen ergens ‘veilig’ op de camping of buiten het park te zijn. En zeker geen afgelegen zoutpan. Huub, bedankt voor je foto's.

• strandloper

Voor mensen die geïnteresseerd zijn heb ik enkele foto's van onze Namibiëtrip op internet gezet. Zie > http://www.flickr.com/photos/huubverbeek/

• Maaike

Heerlijk om naar je foto's te kijken. Ik heb genoten!