Met 4x4 rijden heb ik geen ervaring maar ik vond het links autorijden best meevallen. Ik heb wel bewust niet meteen de drukte opgezocht, dus vanaf het vliegveld van Kaapstad eerst de stad uitgegaan.
Het gevaarlijkst vond ik het nog toen ik al een paar dagen onderweg was. In het begin ben je er nog heel bewust mee bezig maar na een tijdje verdwijnt dat. En toen kwamen de foutjes;
Na het tanken wegrijden….. aan de verkeerde helft van de weg! Rechtsaf slaan…… en de verkeerde weghelft opzoeken!
Een korte fotostop maken en snel weer wegwezen….. idem!
Gelukkig was er verder geen verkeer….. al kun je misschien ook zeggen (hopen?) dat de fouten niet voorkomen als er wel verkeer is omdat je dan het goede voorbeeld ziet.
Het meest lastig vond ik nog wel het richtingaangeven. De ruitenwissers zijn ontelbare keren aangegaan omdat ik richting wilde aangeven.
En het op een onbewaakt moment aan de verkeerde kant van de auto instappen (en tot je schrik ontdekken dat het stuur weg is) gaat je waarschijnlijk ook wel overkomen. Maar dat is alleen maar lachwekkend!