Africa 4x4 rentals

• Simone

Hallo,

Zijn er mensen die ervaring hebben met Africa 4x4 rentals? www.africa4x4rentals.co.za

Aangezien we met 2 volwassenen zijn en 1 peuter van dan 2,5 jaar lijkt ons de AHA Canopy een mooi

alternatief voor een camper en 4x4 met 2 daktenten.

Andere tips zijn natuurlijk welkom!

Groetjes,

Simone

• John54

Hoi Simone,

lijkt me een prima keuze. Voor october heb ik ook twee 4x4´s met campingsets gehuurd bij dit bedrijf. Op vorige reizen huurde ik bij enkele andere bedrijven. Tot heden heb ik alleen maar goede ervaringen met verhuurders in Windhoek.

Kennissen van mij hebben in april een auto met campingset gehuurd bij dit bedrijf. Ze vonden het een geweldige reis, dus ik neem aan dat ze dan ook een prima huurauto hadden.

Vriendelijke groeten, John

• Wim1

Hoi John,

Waarschijnlijk ben je inmiddels terug uit Namibie, dus ik wilde je vragen hoe de ervaringen met Africa 4x4 rentals geweest zijn.

Daarnaasrt de vraag of je ook kennis gemaakt hebt met de Lux Traveller die ze aanbieden?

Groetjes,

Wim

• John54

Hoi Wim,

huur is prima bevallen. Er waren twee problemen: een grondtent zonder binnentent, en een kapotte ladder bij een van de daktenten. Na een telefoontje werd de volgende dag een nieuwe grondtent gebracht en werd ter plaatse de daktent vervangen. Dit terwijl we al zo´n 500 km van Windhoek verwijderd waren. Goede en snelle service. Auto´s waren in zeer goede staat en werkten probleemloos op de zandtracks van Chobe en Moremi. Geen lekke banden.

http://vimeo.com/30985727

De meeste autoverhuurders in Windhoek huren hun campinggear bij externe bedrijven.

De AHA camper heb ik wel gezien bij het bedrijf, maar ik heb er verder geen ervaring mee. Lijkt me een goede keus voor Simone. http://www.ahaweb.co.za/

Vriendelijke groeten, John

• Wim1

Hoi John,

Hartstikke bedankt voor je antwoord. Weet nu in iedergeval dat 4x4 rentals een goede service levert.

Nu zou het mooi zijn als iemand op het forum ervaring met de AHA heeft zodat we een goede keuze kunnen maken.

Groetjes,

Wim

• j_holterman@hotmail.com

Hoi Simone en Wim,

Wij hebben afgelopen zomer 3,5 week in een AHA van Africa 4x4 Rentals rondgereden. Super auto en service! Ik denk niet dat je ons nog ooit nog in een daktent krijgt… De uitleg bij de verhuurder was prima, we konden goed oefenen met het opzetten. Een paar kleine probleempjes gehad met de auto, maar daar kon de verhuurder niks aan doen. Een keer vuile diesel getankt waardoor het dieselfilterlampje brandde. Het filter hebben we laten vervangen bij een garage, en de kosten werden keurig verrekend. Verder twee keer een kapotte zekering van de nieuwe koelkast, ook geen drama dus.

Enige minpuntje van de AHA vonden we het gebrom van de koelkast, die recht onder je bed staat. Je went er wel aan maar voor de zekerheid kun je oordopjes meenemen. De supersnel uitklapbare keuken en de grote watertank met pomp zijn echt fantastisch, zeker bij een snelle lunch onderweg. Simone, met een peuter is de AHA veel handiger dan een daktent. Je hoeft maar drie treetjes op, in plaats van 10. Je stapt heel gemakkeli jk k in en uit de auto, net als bij een camper. Geen geklauter dus.

• Ineke

Wij hebben voor komende zomer ook een Toyota Hi Lux met AHA canopy geboekt bij Africa 4x4 rentals.

Tot nog toe erg tevreden met hun reacties.

Binnenkort begin ik op mijn site een pagina over deze AHA canopy:

Wij hebben bewust voor deze auto gekozen.

Van een auto met daktenten zijn we destijds overgegaan naar de Trax. Ook een prima auto, maar inmiddels wel erg duur, en veel zwaarder, met slechts 1 reserve wiel.

Omdat we tijdens de reis komende zomer meer echte 4x4 wegen willen berijden, hebben we gekozen voor de betaalbare Lux Traveler.

Met name ook omdat je dan lekker buiten kunt koken.

Overigens hadden we in de Trax dezelfde koelkast. Ik kan me niet herinneren dat we last hebben gehad van het geluid. Maar je kunt de koelkast natuurlijk 's nachts ook uit zetten.

Ik houd jullie op de hoogte.

ineke-johan-neuteboom.freehostia.com

• Wim1

Hartstikke bedankt voor jullie reactie.

Ziet ernaar uit dat we een juiste keuze gemaakt hebben. Zal na onze reis hier mijn ervaringen met de AHA posten.

Groetjes,

Wim

• gkerkhof

Heeft er iemand ervaring met AHA Canopy met twee volwassenen en drie kinderen (8 - 10 -12)? We hebben AHA gezien afgelopen zomer en leek ons heel interessant, maar vragen ons af of het mogelijk is met drie kinderen.

• Wim1

Dat kan wel, maar dan moet je een AHA nemen met nog een extra daktent op een tentje op de grond. De AHA zelf is geschikt voor max 3 personen.

http://www.youtube.com/watch?v=-3WZAPTDhq8&feature=player_embedded