Africa 4x4 rentals

• Ineke

Volgens mij is deze auto juist het ideale vervoersmiddel voor 5 personen.

2 in de daktent en 3 kinderen in de AHA canopy.

Zelfs 2 daktenten zouden maar 4 personen kunnen herbergen.

Ik heb al wel eens een foto gezien van deze combinatie, maar bij Africa 4*4 rentals heeft men (volgens de site) alleen de combi AHA canopy met bijzet tent.

Ik zou het gewoon eens navragen.

Met bijzet tent kan natuurlijk ook. Maar als je echt in het wild gaat kamperen, vind ik een tent ruim boven de grond altijd prettiger.

• John54

AHA zou ik zeker proberen. Goed concept met buiten koken, goeie fridge, watervoorraad. Kiendjes in de AHA en ouders in een grondtent. LOL voor de kids!

Overigens is een daktent slechts een minieme fractie veiliger dan een grondtent. Een daktent beschermt beter tegen slangen en schorpioenen (die je overigens met een speciale lamp moet zoeken), maar voor leeuwen, luipaarden, hyena´s, baboons, olifanten en zo meer maakt het echt geen enkel verschil.

De meest riskante gevaren in Afrika in volgorde zijn mensen (verkeer, beroving, aids enz), malaria, honden met rabies en ziekten als cholera, gele koorts en dengue. Pas daarna zijn er mogelijke natuurgevaren als slangenbeten of steken van schorpioenen en spinnen. Tenslotte vormen de grote grazers als buffel, hippo en olifant een verwaarloosbare bedreiging. Helemaal aan het eind komen de predators zoals leeuw, krokodil, luipaard, wilde hond en hyena.

Gezond verstand en voorbereiding.