hoe en wat

• greet

ik en mijn man willen volgend jaar juli graag een reis naar namibie maken.

zijn al eerder in afrika geweest nl. zuid-afrika,kenia en tanzania.

we zijn zelf erg gek op safari's dat vinden we het mooiste wat er is en namibie lijkt ons ook heel mooi.

nu valt ons op dat er veel reizen aangeboden worden met self drive dus geen groepsreizen.

er zijn wel een paar groepsreizen maar die starten bijna altijd in zuid afrika en reizen daar eerst een dag of 6 en omdat ik er al ben geweest niet zo leuk dus.

zijn er geen reizen met safari's die door een gids gedaan worden of zo of moet je dan echt aan zelf rijden denken en is dat ook zo in de wildparken?

onze keuze is wel hotel of lodge of tented camp.

wie kan mij misschien een tip geven van een aanbieder van zoiets maar nog niet gevonden wat ik zoek.

zijn beiden 50+ dus ook onze conditie is niet zo top meer als iemand van 25.

alvast bedankt.

groeten greet

• amanda1

Hallo Greet,

Namibie is een land waar je uitstekend zelf kunt rijden itt Kenia en Tanzania. Ook is het er veilig vergeleken met bv Zuid Afrika. Ik denk dat Namibie een avontuurlijk soort mensen aantrekt dat niet altijd in een groep wil reizen. Omdat Namibie nog niet massaal ontdekt is, zullen reisorganisaties voor een groepsreis niet altijd de reizen volgeboekt krijgen.

In Etosha Park kun je uitstekend zelf rijden en de dieren vanuit je auto gadeslaan.

Wil je toch liever een groepsreis, dan kom je al snel uit bij internationale groepsreizen. Kijk bv eens op www.jambo.nl of www.namibieonline.nl.

En als je een Nederlandse groep wilt, dan kom je inderdaad uit bij combinatiereizen zoals je zelf al aangaf.

misschien hebben andere mensen nog tips.

Groeten,

Amanda

• greet

hoi amanda,

dank je wel voor je antwoord.

groetjes greet

• marvis

Hallo Greet,

Ook wij (56 en 59 jr) zijn bezig met een rondreis vanaf Kaapstad, door Namibie en Botswana naaf de Victoria Falls en waarschijnlijk tot Johannesburg in zeker 4 weken - half juli / aug. 2012.

We willen dit met een huurauto doen en in lodges of B&B's. Maar het is toch moeilijk om voldoende informatie te vinden betreffende mogelijkheden met auto en route.

We willen jullie wel op de hoogte houden en e.e.a. uitwisselen wanneer we een route hebben gevonden.

Ook wij hebben al een rondreis door ZA gemaakt - zie reisverslag op www.hmvaniersel.nl

Laat maar iets horen.

Groeten Marthy

• amanda1

Kijk ook eens op de site van fox couples only!

• greet

ja, zou het fijn vinden het een en ander te horen van jullie.

inderdaad is het moeilijk wat info te vinden.

ik wil ook graag weten of het echt veilig is en aangezien er ook links gereden word.

groeten greet

• greet

hoi amanda,

ga even kijken ben al een aantal keren op vak.geweest met fox.

groeten greet

• An van Leeuwen

beste Greet,

Ik ben net twee dagen thuis na een rondreis van een maand in Namibia met mijn man. Een kleine 7000 km gereden. Gewoon lekker zelf gereden . Namibia is super veilig en de wegen zijn echt doodstil. Je kan uren rijden zonder iemand tegen te komen. Wat mij vooral is opgevallen is, dat er inderdaad wel groepsreizen zijn maar dat zijn voornamelijk van die oncomfortabele omgebouwde vrachtwagens waar in een hoop toeristen gepropt zijn die iedere avond ergens anders hun tentje opslaan. Echter het merendeel van de toeristen huurt in Namibia een flinke 4 X 4 ,meestal een Toyota Hilux met een daktent en alles wat je nodig hebt om te kamperen zit daarbij.Dus van koelkast/deepvries tot slaapzak alles is inbegrepen. Er zijn heel veel maatschappijen in Namibie die deze auto's verhuren. Als je een goed reisboek koopt over Namibia kan je zo een reis samenstellen van de belangrijkste bezienswaardigheden in Namibie. Hou echter rekening dat de wegen voornamelijk goede gravelroads zijn en rij niet meer dan bijvoorbeeld 250 a 350 km per dag want je doet er nu eenmaal langer over dan over asvalt.

Alvast veel vakantievoorpret toegewenst

• marvis

Greet,

Out in Africa heeft ons een voorstel gedaan nav onze wensen. Wij zijn vorige week in Vlaardingen op bezoek geweest en hebben zeer goede uitleg en advies gekregen over de route. Kijk op de site www.outinafrica.nl en je kan altijd je eigen wensen aangeven.

Marthy

• Vuurbloem

In 2003 een groepsreis door Zuid Afrika-Namibie-Botswana-Zimbabwe-Zambia gedaan en daarna hadden we het helemaal gehad met de groepreizen.

Uiteindelijk in 2006 de stap gezet om zelf te gaan. Geen enkel probleem en daarna in 2008 + 2010 weer (in 2010 vooral Botswana).

Volgend jaar gaan we weer!

Dat links rijden valt reuze mee. Zelfs in Windhoek is het rustig (lijkt wel Staphorst op zondag).

In Etosha kun je prima zelf rijden, bij Waterberg mocht dat in 2006 niet maar kon je wel een gamedrive regelen. Sossusvlei hebben wij in 2008 met onze 4x4 zelf gedaan maar een deel is ook prima met een gewone auto te doen.