hoe en wat

• RuudG

Ik zou zeker op eigen gelegenheid gaan. Heb je alle tijd voor jezelf en bepaal je zelf hoelang je ergens blijft staan.

Zijn 2 keer in Namibie geweest. 1 keer met een camper (ook uitstekend te doen!!! of is dat geen optie…?) en 1 keer met een 4x4.

Links rijden went sneller dan je zou denken en zoals al is gezegd, buiten de steden is het echt leeg en kom je inderdaad soms uren niemand tegen.

In Etosha is het juist heerlijk om zelf op ‘safari’ te gaan. Ook daar is het heerlijk om zelf te bepalen of je weer verder wilt rijden of dat je nog even wat langer bij leeuwen olifanten of luipaarden blijft staan.

succes

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• An van Leeuwen

Waterberg nog steeds niet toegestaan om met eigen voertuig rond te rijden. Alleen peperdure gamedrive van 4 uur te boeken voor 450 N.dollar per persoon . Wel inclusief ontbijt.

• Namibië Expert

Beste Greet,

Er zijn in Namibië diverse touroperators die dat verzorgen.

Je kan eens informeren bij Crazy Kudu. Die staan bekend om hun goede gidsen.

• TjitskeWJ

dag Greet,

Wij zijn dit voorjaar 4 weken naar Namibië en Botswana geweest. Zelf gereden. Omdat we zelf nog nooit in Namibië waren geweest, hebben we zo`n eerste keer wel alles laten regelen door namibieonline.nl . Is uitstekend bevallen. Ook wij zijn 55+. Maakt niet uit. De wegen zijn goed te rijden. Weinig verkeer onderweg. Maak de afstanden niet te lang (max 300 km, liever minder) dan heb je overdag alle tijd, en plan rustdagen in. Regel je overnachtingen van tevoren of laat het regelen, dan heb je daar geen kopzorgen om. Wij vonden Namibië Reizen Wereldreisgids van de ANWB een prima ‘handboek’ voor onderweg.

groet,

Tjitske

• greet

bedankt voor de reacties.

ik zit er zelf ook aan te denken toch zelf te gaan rijden.

wat er gezegd word is natuurlijk waar je kan kijken zolang als je dan zelf wil.

nu heb ik nog 1 vraag hoorde van iemand dat er giftige spinnetjes zijn die als ze je bijten dodelijk zijn.

is dat waar of een fabeltje?

groeten greet

• Dave

Ik ken wel spinnetjes,die je een geweldige ontsteking bezorgen,als ze je bijten.

Als dat een bloedvergiftiging wordt,zou het dodelijk kunnen zijn.

En het hangt er vanaf hoe je lichaam reageert,voor sommigen is een bijensteek ook dodelijk.

Maar wees gerust,ze vallen je niet aan hoor,dus de kans is erg klein.

• Bridget

Beste Greet

Ikzelf heb echt een fobie van spinnen, maar in Namibia valt dit erg mee. Ik heb al wel eens een zandspin gezien (een grote beige-gekleurde), maar van die kleine heb ik nog nooit gehoord en ook nog niet gezien in de 14 jaar dat we al naar ginder reizen. Ze hebben die wel in Australie. Best is wel te kamperen want je kan je tent goed dicht houden, maar in de lodges is het soms wel creepy, vooral in de duurdere want daar staat altijd alles open. Dat schijnt luxueus te zijn. maar niet voor mij: mijn tent is dus de grootste luxe.

Groetjes

Bridget

• TjitskeWJ

We hebben 4 weken gekampeerd in Namibië en Botswana met een tent op het dak (mei/juni 2011), geen spin gezien.