Etosha

  • wies

    Aangezien Etosha in juli al bijna helemaal vol zit, kunnen we er een paar dagen minder slapen dan we hadden gepland.

    Onze laatste nacht zal in Dolomite Camp zijn, maar om die dag erna toch nog volop op safari te kunnen gaan heb ik een vraag of iemand een goede lodge weet vlak bij de uitgang die het dichts bij Dolomite Camp ligt.

    Ik hoor graag jullie tips,

    Alvast bedankt

  • wies

    Dus ben ik op zoek naar een lodge dichtbij de Galton Gate….

  • Wim1

    Otjitotongwe Cheetah Lodge bij Kamanjab hartstikke leuk en niet zo duur.

    De familie die deze lodge runt is super aardig en je hebt hier alle tijd om bij de tamme cheetah´s te zijn en daarna naar het voederen van de wilde cheetah´s te gaan.

    Groetjes,

    Wim

  • amanda1

    Hobatere lodge. Maar het is onzeker of deze open is, want het is 2 jaar geleden geloten. Het schijnt dat de campsite wel open is. Misschien weet iemand anders hier iets over?

    Groeten,

    Amanda

  • wies

    Hoi Amanda,

    Heb even de site opgezocht, maar staat dat het hoofdgebouw recent door vuur verwoest is, en dus helaas niet open.

    Bedankt voor je tip…..

  • amanda1

    Die brand was 2 jaar geleden, de website is niet geupdate. Op het Duitse forum kun je lezen dat er in 2012 weer mensen op de camping geweest zijn. Het schijnt alleen dat er gejaagd wordt.

    http://www.namibia-forum.ch/forum/8-camping/256833-hobatere-campsite-ist-geoeffnet.html#262692

    Groeten,

    Amanda

  • Luuk

    Africat en Mt Etjo en irindi zijn ook leke alternatieven op de hoogte otjawrongo. In eerste instanties lodges maar er kan ook gecampeerd worden. Op Irindi mag je ook zelf rond rijden maar moet je wel aanvragen daar.

    Luuk

  • Ger

    Is het mogelijk het cheetahproject te bezoeken zonder dat je er overnacht of is het voorbehouden aan gasten die er verblijven?

  • amanda1

    Als je er overnacht zit de cheetah tour bij de prijs inbegrepen. Ik zou de cheetah farm even mailen en vragen of je mee kunt zonder te overnachten. De tour vindt wel voor zonsondergang plaats. Je moet daarna dus niet te ver meer willen rijden. Waar wil je overnachten?

    Groeten,

    Amanda

  • Ger

    Ik ben op dit moment aan het wachten op de lijst van campings (via Namibiëonline), duurt echter erg lang voordat ik deze krijg. Dus ik weet het nog niet maar het zal in ieder geval ergens in de buurt van Kamamjab zijn.

    Vandaar dat ik al wat rondkijk wat we onderweg gedurende de reis erheen kunnen doen.

    Een van de opties lijkt mij het bezoek aan de cheetah farm.

    Ik zal ze inderdaad maar mailen en vragen wat mogelijk is.

    Bedankt voor je reactie!

    Groet,

    Ger