advies over reisschema?

• jolijn

Hoi allemaal!

Ik heb een soort van reisschema opgesteld voor de rondreis die ik met mijn vriend, per auto ga maken in juni, juli en ik zou graag van jullie weten of dit een beetje reeel is of ik dingen (onterecht) oversla of ik dat ik volgens jullie misschien wel ergens te lang blijf hangen.

dag 1 aankomst Windhoek

dag 2 Windhoek

dag 3 richting Waterberg Plateau Park

dag 4 Waterberg Plateau Park

dag 5 richting Etosha Park

dag 6 Namutoni

dag 7 Halali

dag 8 Okaukuejo

dag 9 Okaukuejo

dag 10 richting Twijfelfontein

dag 11 Twijfelfontein

dag 12 Petrified Forest, Organ Pipes

dag 13 richting Swakopmund

dag 14 Walvisbay ?

dag 15 richting Sesriem,Sossusvlei

dag 16 Sesriem

dag 17 Sesriem

dag 18 richting Windhoek

dag 19 vertrek vanuit Windhoek

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

groetjes Jolijn

• Dave

Ik zou de terugtocht naar Windhoek wat ruimer inplannen,is een flink stuk rijden vanaf Sesriem,of je moet wat langer in Namibië willen blijven ;)

• jolijn

Langer blijven, zullen we dan opzich wel willen denk ik :-)

Hoe lang is dat rijden dan?

Opzich hebben we daar wel heel die dag voor ‘gerekend’?

Enig advies waar we dan het beste een dag minder zouden kunnen zijn?

groetjes

• Dave

Mijn ervaring is dat het nooit volgens plan verloopt,er is altijd een reden die je van je oorspronkelijke schema doet afwijken.Maar in jouw geval zou ik dag 2 al gaan rijden en de dag Windhoek tot het laatst bewaren.Kun je ook nog even tot rust komen voor de vliegreis.Afstanden is niet het enige waar je rekening mee moet houden,autopech bijvoorbeeld kan in Namibië ook tamelijk vervelend zijn.Veel plezier,Dave.

• Omer

volgende dagen zou ik anders indelen:

dag 10 naar Twyfelfontein

dag 11 Petrified Forest, Organ Pipes, Rock Engraving en verder richting Henties Bay

dag 12 zeehondenkolonie van Cape Cross en dan naar Swakopmund

dag 13 Swakopmund (en de Welwitschia drive)

dag 14 naar Walvisbay (boottochtje maken)

dag 15 richting Solitaire (tot Sesriem is te ver)

dag 16 Sesriem

In Twyfelfontein is eigenlijk niet veel te beleven, Petrified Forest en Organ Pipes zijn niet echt spectaculair om er veel tijd aan te besteden.

Zeehonden van Cape Cross vond ik wel de moeite, evenals de Welwitschia Drive in Swakopmund.

Van Sesriem naar Windhoek is volgens mij een 350 km en gemakkelijk te doen op 1 dag.

Gaan jullie kamperen of slapen jullie in lodges? Als jullie in lodges slapen heb ik nog wel enkele goede adressen!

groetjes, Omer

• Jolijn

Hoi! bedankt voor jullie reacties en tips! Weet inderdaad dat het lastig is om ‘bij je schema te blijven’, ik vind het ook vervelend om zo'n schema te hebben, maar aangezien sommige lodges van te voren gereserveerd moeten worden, zullen we wel ‘moeten’. Tips voor lodges zijn meer dan welkom Omer! Aha, Twijfelfontein niet zo heel erg boeiend dus. Die Cape Cross klinkt leuk! Kunnen we daar echter wel komen met een normale auto?

Groetjes Jolijn

• Omer

Eigenlijk is jullie rondrit zonder problemen te doen met een gewone auto, alhoewel ik zelf een auto zou nemen zoals bv een toyota hilux of condor (hoeft geen 4x4 te zijn) welke steviger op zijn wielen staat dan een gewone auto.(geen overbodige luxe op de gravelwegen). Sossusvlei is ook te doen met een gewone wagen, het laatste gedeelte tot Death Vlei is alleen bereikbaar met een 4x4 (hier kan men echter een “shuttle 4x4” nemen vanaf de parking)

Enkele lodges welke wij zeer goed vonden (en waarvan nr 2, 3 en 5 zeer mooi gelegen zijn):

1. Otjibamba lodge - Otjiwarongo, omg Waterberg (www.otjibamba.com)

2. Vingerklip lodge - omg Khorixas (www.vingerklip.com.na)

3. Twyfelfontein country lodge (www.namibialodges.com/twyfelfontein.html)

4. Eberwein hotel - Swakopmund (www.eberwein.com.na)

5. Rostock Ritz Desert lodge - omg Solitaire (www.desertlodge.web.na)

Als je nog iets wil weten, vraag maar!

groetjes, Omer

• Ruud

Hallo Jolijn,

mooie route maar ik zou ook een paar kleine wijzigingen aanbrengen.

Wij hebben afgelopen jaar een dergelijke rondreis gemaakt met een camper en dat was ook prima te doen. Alles wat je nu in je reis hebt opgenomen kan je prima met een gewone personenauto doen.

Maar ik zou Twijfelfontein, petrified forest en Organ Pipes ‘en route’ meenemen en niet zoveel tijd daarvoor uittrekken. Maar in plaats daarvan inderdaad Cape cross meenemen. Er leven vele vele 10-duizenden zeerobben op een hoop en is zeker een aanrader.

Vandaar zou ik doorgaan naar Swakopmund. Zowel in Swakopmund als in Walvisbaai kun je met een boot de zee op voor een z.g. seal and pelicantour.

Zeerobben spingen bij je aan boord en de pelikanen vliegen zo dichtbij dat je een beste groothoeklens nodig hebt…

Vandaar uit dan verder naar Solitair of Sesriem ( het scheelt ongeveer 80 km…)

Maar of ik dan nog 2 vole dagen daar door zou willen brengen weet ik niet.

Ik moet erbij zeggen dat wij op deze reizen met name voor het ‘wildlife’ gaan en ik zou dan ook wat langer in Etosha blijven. Maar het is maar net wat je wilt.

Heb je overigens al in Etosha geboekt…..(ga je daar kamperen of in een bungalow)

Ik kan je aanraden om dan redelijk vlot te gaan boeken want het is zo juni…

Als je nog vragen hebt stel ze gerust.

succes en een mooie reis!!

groeten

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• jolijn

Bedankt voor de lodge-tips Omer!

En bedankt voor het advies Ruud. Ben inderdaad nu bezig met reisschema maken zodat ik z.s.m. kan gaan boeken. 1 dagje Sesriem wel ‘voldoende’ vind jij dus? Gaat vooral om mooie duinlandschap toch als ik het goed heb? Wildlife inderdaad wel ons hoofdplan, dus misschien is 1 dagje Etosha goed idee!

Cape cross aandoen en twijfelfontein en route goed idee van jullie beide!

Thanks!

groetjes Jolijn

• Ruud

Hoi,

als wildlife een hoofddoel is zou ik inderdaad Etosha langer doen.

En Sesriem,…. wij hebben de dag van aankomst bij de duinen doorgebracht en de volgende ochtend zo vroeg mogelijk er weer naartoe, maar dan heb je het naar een aantal uren wel een beetje gezien. Het blijft wel fascinerend maar zo eind van de ochtend hadden wij wel zo iets van; het was werkelijk prachtig, maar we hebben het nu ook wel een beetje gezien. Wij zijn toen weer terug richtng Solitair gereden.

Dus ik zou de dag van aankomst en een hele dag daarna genoeg vinden.

Via de volgende link kom je evt. ook nog een aantal lodges tegen

http://www.namibian.org/travel/contact.htm

t is maar een idee.

succes!!

en een mooie reis

Ruud

www.afrikafotosafari.nl