advies over reisschema?

• jolijn

Zal eens met mijn vriend gaan overleggen of wij dat geld hieraan willen besteden…. Anders is die weltevreden-lodge een goede tweede optie en kunnen we in ieder geval de zonsondergang me pikken.

Dank voor alle tips!

ps. ik ga die google-earth thuis even downloaden, ben benieuwd!

Zo ook maar eens langs de kruidvat :-)

• tessa

Misschien ook een tip, als je je echt alleen op de wereld wilt voelen in die regio:

Ga dan als eerste naar de Death Vlei ipv net als iedereen de bekende duin op te wandelen. Wij hebben daar 1,5 uur helemaal alleen op de wereld doorgebracht. Alleen een spiesbok kwam langs wandelen. Toen we terugliepen naar ‘het busstation’ kwamen we pas andere mensen tegen.

• Ruud

Helemaal mee eens,

De meeste toeristen klimmen direct Dune 45 op en wachten op de zonsopkomst, wij zijn ook direct naar het eind doorgereden en waren daar nagenoeg als eerste..

Helaas hebben wij de spiesbokken niet gezien, althans niet daar.

Als je gaat….eerst doorrijden tot het eind.(overigens is die weg wel ernstig aan onderhoud toe……)

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• tamara

Daan viljoen is prima om de eerste/of laatste nacht door te brengen. je kan er mooi wandelen, er is een zwembad, veel vogels en er staan erg mooie bomen.

• tamara

ruud, zijn jullie ook de laatste km door het zand zelf gereden? Wij kwamen vast te zitten en zo'n shuttlejeep heeft ons eruit getrokken, toen maar niet meer zelf verder. Intussen waren we wel te laat voor de zonsopkomst, maar we hadden wel weer geluk dat het tijdens de zonsopgang superbewolkt was en zelfs regen, wat ook bijzondere foto's oplevert. Dus ik moet zeker nog een keer terug…

(tessa=tamara overigens).

• Ruud

Hallo Tamara,

nee wij zijn niet doorgereden. Wij reden met een grote camper dus dat durfde ik niet aan. WIj hebben de eerste chauffeur van die shuttlebusjes wakker gemaakt want wij waren daar behoorlijk vroeg, ondanks dat de weg slecht was en waren inderdaad als 1 van de eerste bij Sossusvlei. Wij hadden echt een stralend mooie dag want wij hebben alleen maar een diep blauwe lucht gezien…. maar zoals ik al zei geen ander levend wezen zoals de gemsbok…..dus gaan wij dit jaar maar weer terug…..'echt vervelend…'.

Heben jullie al plannen voor dit jaar….

groeten

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Erik

Hi,

Ik ben met een 4x4 wel zelf doorgereden. Als je slim een ‘aangepast’ rijdt valt het prima te doen hoor. Ik heb ook een auto zien vastzitten, maar die was zo eigenwijs van de gebaande paden af te wijken ;-)

Wel erg gaaf, die gemsbok bij DeathVlei…

gr,

Erik

www.erikjoosten.nl

• solange

Kijk ook eens naar de Betesda Lodge op 38 km van Sesriem.

Groetjes,

Solange

www.betesda.iway.na

• tamara

he Ruud

Nee we hebben nog geen plannen. In december zijn we nog in ZA geweest, dus we moeten weer even sparen. Maar het wordt in ieder geval Namibie, dat staat vast (voor mij dan, mijn man weet dit nog niet ;-)

• tamara

Tja, er waren 2 sporen en wij kozen de verkeerde. En dan zit je er zo in, en diep ook. Maar ach, heb je dat ook weer meegemaakt.