advies over reisschema?

• mo

Wauw, dat ziet er ook weer leuk uit…

Hebben ze soms in Namibie overal cheeta's? Want ik ben nu geregeld plekken tegengekomen waar ze cheetah's hebben….het lijkt mij erg leuk…

Worden deze dieren in namibie zoveel gevangen of opgevangen omdat ze bedreigd worden door boeren?

Ik heb helaas nog geen namibie ervaring om hier een tip te geven, maar het reisschema ziet er netjes uit. Wij gaan ook langs dezelfde wegen, maar dan vanaf kaapstad.

Groet, Mo

• Mart

Ik zou die laatste dag in Windhoek niet achterwege laten. Windhoek is een leuke stad, gezellig om een dag door te brengen en ook wat van het leven in de stad mee te pikken (lekker winkelen), na alle indrukken in de natuur. Bovendien kun je er super eten.

Een andere optie is om 's ochtends naar Daan Viljoen te gaan, daar een wandeling te maken en de middag/avond in Windhoek door te brengen.

• jolijn

Kamperen inmiddels beetje van de baan door kou 's nachts. Net buiten Windhoek slapen en op tijd bij Sossusvlei zijn, inderdaad geen optie, dacht meer aan slapen nabij Solitair en dan heel vroeg op weg om wel de zonsopgang te zien. Is dat een redelijke optie? Slapen in auto niet te gevaarlijk in Namibie?

groetjes Jolijn

• Ruud

Ha Jolijn,

Slapen in de auto zou ik niet doen, want wat is dan het verschil met kamperen, in de auto koelt het ook snel af…. maar Solitair is inderdaad een optie.

Overigens is het, denk ik verder niet gevaarlijk, er woont bijna niemand in dat gebied, maar verder kan ik je er niets over zeggen of dat te doen is.

Het is iets meer dan 80 kilometer naar Sesriem maar je moet dan wel die 80 km in het donker rijden.

Maar tussen Solitair en Sesriem heb je ook nog wel een aantal lodges en die zijn niet allemaal zo duur als in Sesriem zelf.

The Desert Homestead & Horse trails (35km vanaf Sesriem)

Namib restcamp (60km vanaf Sesriem)

Weltevrede guestfarm (47km vanaf Sesriem)

succes!

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Ruud

Hallo Mo,

ja ze hebben veel cheetahs is Namibie,

hieronder nog een link naar een dergelijke guestfarm, iets ten noorden van Windhoek.

Op onze site staan een aantal foto's die wij daar hebben gemaakt.

http://www.duesternbrook.net/eng_index.html

goeie en mooie reis

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• jolijn

He Ruud,

Nee, dat is inderdaad ook koud :-)

Dank voor de tips voor dichterbijzijnde lodges, ik ga ze even opzoeken op internet!

groetjes Jolijn

• Jo Ouwejan

Wij hebben in 2002 ook een nacht doorgebracht in Weltevrede. Een aanrader!

Kijk op de fotogallery op mijn Homepage.

Tweede foto van de vierde rij.

http://joenjeannette.mypoint.nl/html/zuid_afrika2.html

• jolijn

Goede foto ja!

Vind hun website er ook goed uitzien!

Klopt het dat zij ook sunset-excursies naar Sossusvlei doen?

groetjes Jolijn

• Jo Ouwejan

Dat weet ik zo niet.

Ik was daar met een groepsreis. Volgens de gids gaat Sossusvlei niet voor zonsopgang open en kon je dus net zo goed de nacht doorbrengen op een plek die wat verder van Sossusvlei af ligt. Wij zijn dus ook bij vol daglicht pas daar naar toe gegaan.

Ik herinner me wel, dat de zonsondergang (onder, dus) bij Weltevrede legendarisch was. Het eten is daar ook picobello. Komt uit de “tuin”, waar je ook van die nesten van wevervogels ziet.

Wij werden wakker voordat de zon opkwam en toen we naar buiten keken, liep het wild om de lokatie heen . . .

Ben benieuwd of hun zwembad al weer gerepareerd is. Waren ze mee bezig toen wij daar waren.

• Ruud

Hoi,

dat is nu net waarom veel mensen op de Sesriem camping staan of bij de Sossusvlei lodge overnachten, dan heb het ‘privilege’ om eerder het park in te mogen en kun je namelijk 1 uur voor zonsopkomst al gaan rijden. Dan kun je inderdaad de zon in Sossuvlei zien opkomen, (en dat is zeker de moeite waard als je bovenop 1 van de vele duintoppen zit.) maar helaas zit daar dan wel een prijskaartje aan.

groeten

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

PS heb je al via Google Earth naar Sossuvlei gekeken……heeel apart.