advies over reisschema?

• jolijn

Is het niet wat te ver om in 1 dag van Etosha (Okaukuejo) via Twijfelfontein, Petrified Forest en Organ Pipes in Henties Bay te geraken?

Misschien toch 1 dag om er te komen (Twijfelfontein), daar overnachtingetje en van daar Henties Bay en route Organ Pipes en Petrified Forest bekijken?

Wat is eigenlijk die Welwitschiadrive? Nog nooit van gehoord eigenlijk!

groetjes Jolijn

• Omer

Het is inderdaad te ver om Etosha - Twyfelfontein in 1 dag te doen. Een overnachting in de buurt van Twyfelfontein is noodzakelijk.

De “Welwitschia drive” is een ongeveer 140 km lange rondrit door de Namib-woestijn, juist buiten Swakopmund. Men rijd hier door een zeer afwisselend landschap (heuvels, bergen, maanlandschap, woestijn,…) en men komt hier ook de Welwitschia-planten tegen welke wel 1500 jaar oud zijn. Alhoewel er geen controle is, moet men voor deze drive wel een vergunning kopen in Swakopmund! Men kan ook een foldertje kopen waarin alle (genummerde) bezienswaardigheden op deze rondrit staan uitgelegd.

groetjes, Omer

• Erik

Hi Jolijn,

Ik zou zeker de extra dag die je voor petrefied forrest uittrekt schrappen en een extra dag bij Swakopmund inplannen. De boottocht (in de ochtend) en de Welwitschia drive zijn veel meer de moeite! Voor de ‘Delfin Cruise’ vanuit Walvisbaai is waaaanzinnig. Absoluut een van onze Namibie hoogtepunten!

gr,

Erik

www.erikjoosten.nl

• jolijn

Zit volgens mij inmiddels (dankzij jullie meedenken!) op dit plan!

Mmmh… heb zo te zien opeens een dag ‘over’. Tips? Misschien toch maar dagje rustig acclimatiseren in Windhoek (dag2?)

dag 1 aankomst Windhoek

dag 2 richting Waterberg Plateau Park

dag 3 Waterberg Plateau Park (incl. cheetah farm?)

dag 4 richting Etosha Park

dag 5 Namutoni

dag 6 Halali

dag 7 Halali

dag 8 Okaukuejo

dag 9 Okaukuejo

dag 10 richting Twijfelfontein

dag 11 via Petrified Forest, Organ Pipes naar Swakopmund

dag 12 Welwitchia drive

dag 13 Delfin cruise

dag 14 richting Sesriem/Solitaire,Sossusvlei

dag 15 Sesriem/Solitaire

dag 16 richting Windhoek

dag 17 Windhoek (evt. gamepark dichtbij)

dag 18 ????????????????????

dag 19 vertrek vanuit Windhoek

• jolijn

Aha, zie al waar het fout gaat. Het moet het volgende zijn:

dag 1 aankomst Windhoek

dag 2 richting Waterberg Plateau Park

dag 3 Waterberg Plateau Park (incl. cheetah farm?)

dag 4 richting Etosha Park

dag 5 Namutoni

dag 6 Halali

dag 7 Halali

dag 8 Okaukuejo

dag 9 Okaukuejo

dag 10 richting Twijfelfontein

dag 11 via Petrified Forest, Organ Pipes naar Henties Bay

dag 12 via Cape Cross naar Swakopmund

dag 13 Welwitchia drive

dag 14 Delfin cruise

dag 15 richting Sesriem/Solitaire,Sossusvlei

dag 16 Sesriem/Solitaire

dag 17 richting Windhoek

dag 18 Windhoek (evt. gamepark dichtbij)

dag 19 Vertrek van Windhoek

• Ruud

Ha Jolijn,

zelf zou ik denk ik toch die laatste volle dag in Windhoek achterwege laten.

Alhoewel je natuurlijk nog het Daan Viljoenpark kunt bezoeken. Ik ben er zelf niet geweest dus ik kan je er niets over zeggen.

Wat toch een overweging waard kan zijn is Okonjimalodge, maar dan moet je alleen de schema iets aanpassen. Okonjima ligt tussen Windhoek en Etosha, net iets ten zuiden van Otjiwarongo.

http://www.okonjima.com/

Niet bepaald goedkoop maar wel een aanrader. Wij zijn er 2 dagen geweest en zowel luipaarden als cheetahs van zeeer dichtbij kunnen fotograferen…

t is maar 'n idee

succes

groeten

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• jolijn

Klinkt goed Ruud, zal er eens over nadenken!

Nog een laatste vraagje over overnachten bij Sesriem.

Volgens mijn LP is het enige mogelijke overnachtingsadres als we de Sossuvlei 's ochtends willen zien (bij zonsopgang) het Kulala Desert Resort. Weet iemand hier meer over? Is het misschien toch mogelijk de zonsopgang te zien indien we op een zeer vroeg tijdstip vertrekken vanuit een iets verder gelegen lodge? Wij moeten/willen namelijk toch enigszins budget reizen en Kulala past daar niet helemaal in.

groetjes Jolijn

• jolijn

Denk dat ik i.i.g. mijn reis ga omdraaien! Kulala Resort in juli veel hogere prijzen dan in juni en aangezien we op 27-06 in Windhoek aankomen, kunnen we dan net nog de goedkopere prijzen in juni meepakken! Of is er een nadeel te bedenken van het omdraaien van de reis?

groetjes

• Erik

Hi Jolijn,

Alternatief is evt. ook Amani lodge, net buiten Windhoek met een waanzinnig uitzicht en ook bijv. een tamme Cheetah enz enz.

http://www.amani-lodge-namibia.com/cheetah.htm

gr,

Erik

www.erikjoosten.nl

• jacob

Net buiten Windhoek is uiteraard geen optie voor als je 's ochtends vroeg naar de Sossusvlei wilt. Een goede budget optie is de Sesriem camping, dan moet je wel camperen. Ik weet niet of dat nog steeds een optie voor je is? Ga je anders lekker een nachtje ind e auto slapen…

De LP van Namibie is overigens van 2002 en zeer gedateerd. Letd aar wel op! Kijk op internet voor prijzen. Succes en veel plezier