Nog een maandje....

• tamara

bij de Buitensportzaken kun je van die lichtgewichthangmatjes kopen voor een paar euro. Ik heb daar erg veel plezier van gehad. Lekker met een boekje onder de sterrenhemel met al die bushgeluiden…Veel jaloerse blikken ook gehad van andere toeristen ;-)

• jolijn

Leuke tip, ik zal eens gaan kijken :-)

• jolijn

Ok, zal hem onthouden!

• Mart

Veel plezier en laat nog effe horen hoe je reis bevallen is!

Dan kunnen wij (weliswaar met pijn in ons hart) ook nog een keer genieten……

• jolijn

Dat doe ik zeker! :-)

nog even een nieuw vraagje: wat voor camera hebben wij nodig in Etosha Park?

Voldoet een standaard digitale camera (maar paar keertjes zoom) of is een ‘ super-camera ’ wel vereist?

Groetjes Jolijn

• Ruud

Ha Jolijn,

dat is een vraag die niet eenvoudig is te beantwoorden. Je weet nooit op welke afstand je dieren tegen komt en wat is een paar keertjes zoom???

De ene keer ligt een leeuw midden op de weg en kan je er niet omheen, dan is het niet zo'n punt maar een andere keer heb je een verrekijker nodig..

Verder ligt het er maar ook aan wat voor kwaliteit je wilt hebben met je foto's.

Maar als je op safari gaat moet je zeker rekening houden met een 300mm lens als je een beetje leuke ‘wildlifefoto’s wilt maken. Omgerekend met een compact camera is dat zo'n 8-10 keer zoom….

Heb je minder dan krijg je vaak wat overzichtsfoto's met dieren erop..

Het is maar wat je wilt en wat je er voor over hebt.

En de kwaliteit foto's die je met een spiegelreflex met een los objectief maakt is anders dan de foto's die je met een compactcamera maakt, hoewel je met een compactcamera zeker geen slechte foto's hoeft te maken.

Kortom, een lastig verhaal maar het begint met wat je aan een camera wilt uitgeven..

als je nog vragen hebt..stel ze gerust..

groeten en in ieder geval een mooie reis.

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• tamara

Ik ben het helemaal eens met Ruud, een spiegelreflex met minstens 300 lens is wel aan te raden. Omdat iedereen tegenwoordig digitaal gaat staat Marktplaats vol met advertenties hiervoor, voor 100 euro heb je vaak al een camera met standaardlens en zoomlens. Als je meer wilt weten, mail me dan even. Kan je wel wat advies geven.

groetjes

tamara

• Dionne

In Walvis bay heb ik mijn geheugenkaartjes van mijn digitale camera laten overzetten op een cd,kon ik weer verder met foto's nemen. In totaal heb ik 1000 foto's genomen.

In een fotozaak laten doen vlak naast de kentucky fried chicken.

Ik heb zelf een digi. camera van Nikon 8700 en kan goed inzoomen en dat is wel erg mooi hoor met die mooie beesten.

Ik heb veel close up's van de dieren want sommige staan een paar meter van je/auto vandaan.

o,ja als tip had ik in mijn koffer veel sultana's/ evergreens en dat soort dingen meegenomen. Mijn vriend lacht mij dan altijd uit maar uiteindelijk eet hij dat dan op als hij een wegtrekker krijgt. Soms zijn de restaurants ver te zoeken ! Ook had ik spullen meegenomen voor de kinderen pennen, potloden ballonnen etc.

• jolijn

Aha, sultana's enzo lijkt me erg goed plan!

En pennen enzo voor kids ook! Zijn er eigenlijk veel arme mensen in Namibie?

Groetjes Jolijn

• jolijn

Hoi allemaal!

Misschien een beetje rare vraag voor als je in zo'n mooi land als Namibie gaat rondreizen, maarreh, heeft iemand een idee of het ergens mogelijk is om wat van het voetbal te zien? Leeft voetbal daar beetje en zijn er tv's in barretjes o.i.d.?

Groetjes Jolijn