Nog een maandje....

• Annemart

Hallo Jane,

Wat heerlijk om zo'n reis nog tegoed te hebben! Wat bedoel je precies met tips voor de camper? De route, technische tips, campings? Zoals je misschien gelezen hebt was onze reis gedeeltelijk georganiseerd en wij hadden dus geen campinggids nodig. Dat had ook z'n voordelen: zo kwamen wij op plekken die we zelf nooit gevonden hadden. Volgens mij kun je via namibie.startpagina.nl een duitse campinglijst vinden. Als je specifieke vragen hebt: laat maar weten

Groetjes Annemart

• Jane

Hoi Annemart,

Een vraag is: Wat is het rijgedrag van de camper over de onverharde wegen, rammelt alles en kun je servies en zo vastzetten.

Je zult wel de grotere wegen moeten nemen. Misschien heb je gegevens voor de route. Je schrijft dat de reis deels georganiseerd was, betekende dat met meerdere campers reizen?

Wellicht heb je tips voor de route. Onze plannen zijn om van Kaapstad naar Namibie te reizen, Fish River Canyon, Sesriem, Swakopmund, Twijfelfontein, Palmweg, Vingerklip, Etosha, Waterbergplateau en over Windhoek naar Zuidafrika terug. We redden het niet om noordelijker Namibie in te gaan.

Hoe gaat het op campings is er electra en water of is dat pure luxe.

We proberen ons zo goed mogelijk voor te bereiden, vandaar dat we benieuwd zijn naar de ervaringen van anderen.

Ben benieuwd naar je antwoord.

Hartelijke groet, Jane.

• Annemart

Hoi Jane,

De camper heeft zich prima gehouden, de banden hebben wel veel te verduren > regelmatig controleren, evenals de olie. Op de slechte wegen rammelt alles behoorlijk en vliegen kastjes en laden spontaan open > goed vastmaken voor vertrek en kastjes evt. volproppen met handdoeken. Als je van proper en stofvrij houdt kun je beter thuisblijven ;-))

Ook de grotere wegen zijn soms een ramp omdat het onlangs zo erg geregend heeft. Wij hebben zelfs routes gereden die alleen voor 4X4 W geschikt waren: het leek Parijs- Dakar wel. Het maakte onze vakantie extra boeiend!

Wij vlogen naar Windhoek en daar waren campers gehuurd van Maui (zitten trouwens ook in Kaapstad!).

Onze route in 3,5 week: Windhoek - Daan Viljoen Rest Camp - Namibgrens Guest Farm - Sesriem campsite - Swakopmund (Alte Brucke)- Brandberg - Palmwag - Sesfontein - Opuwo - Kunene River Lodge Campsite - Ondangwa (Finse missiepost)

Etosha (Namutoni + Halali + Okaukuejo) - Otjawarongo (Africat Okonjima Bush camp) - Windhoek.

Diverse campings hadden geen electriciteit, maar met de ‘huishoudaccu’s' (die zich net zoals de auto-accu opladen tijdens het rijden) in de camper kun je evt. 3 dagen aaneen zonder stroom als je het koelkastje op de laagste stand zet. Water was er meestal wel, al kun je dit niet zo drinken.

Sommige campings, vooral in het Etoshapark moet je wel reserveren, die zitten snel vol!!

Wij willen ooit nog vanaf Kaapstad naar het zuidelijk deel van Namibie. Ben benieuwd naar jouw/ jullie ervaringen!

Groetjes Annemiek

• Cindy

Hoi Annemart

ik heb even een vraagje over de ballonvaart. ik lees hier verschillende verhalen over. Sommigen zeggen dat je helemaal niet over de Sossusvlei gaat, omdat de volgauto daar niet kunt komen. Dit staat ook in onze Footprint reigids. Anderen zijn weer super enthousiast, net als jij. Ben jij dan wel over de Sossusvlei gevlogen? Waar hebben jullie dit geboekt?

alvast bedankt

groeten Cindy

• jolijn

Hoi Cindy,

wij zijn inmiddels terug van onze fantastische namibie-reis, voor vragen kunnen jullie nu ook bij mij terecht :-)

Ik heb zelf geen ballonvaart gedaan, maar toen wij bij de Sossusvlei waren heb ik er zeker 1 over de Vlei zelf zien ‘varen’. Dus in mijn visie kan het wel. Voor ons helaas ietwat boven budgettelijk. :-)

Groetjes jolijn

• Annemart

Hallo Cindy,

Het kan dat ze niet helemaal boven de Sossusvlei komen vanwege de windrichting. Het is een enorm uitgestrekt gebied. Ik weet niet eens of wij er zelf boven hingen, maar het was adembenemend en daar gaat het uiteindelijk om.

Adres: Namib Sky Adventure Safaris, Windhoek. Hier kun je zien hoe mooi het er is en tevens boeken: www.balloon-safaris.com

Hallo Jolijn,

Hoe was je reis? Heeft het aan je verwachting voldaan na alle info via deze site?

Groetjes Annemart

• jolijn

Hoi, het voldeed zeker aan mijn verwachtingen! Etosha was helemaal super en ook de Sossusvlei was helemaal mooi. Vonden wel Hentiesbaai, volstrekt verlaten en mistig wat tegenvallen en wisten niet dat Reboboth (als ik het goed heb, haal de plaatsnamen nogal eens door elkaar) begin 2006 overstroomd was.

Iemand tips hoe en waar je zelf een website kan maken?

Groetjes Jolijn