Nog een maandje....

• MartinH

Jolijn

Jazeker, Namibië is redelijk voetbal minded. Je kan het op de NBC volgen. Ik denk dat er bij de meeste lodges DSTV is en daarop kan je het zeker volgen. Gewoon ff vragen.

Martin

PS. nog een tip. Drink volop als je daar bent. De meeste gevallen van hoofdpijn, diaree zijn geen gevolg van het eten maar van te weinig drinken!

• mo

Bedoel je daar ook alcoholische versnaperingen mee? Of was dat niet waar jij aan zat te denken! hihihihi

Groetjes, Mo

nog 4 nachtjes voor mij….

• Annemart

In Swakopmund kun je ook heerlijk eten bij ‘Tug’ (nagebouwd schip aan de kust

• Annemart

Hoi Jolijn,

We zijn net terug uit Namibie: 3,5 week volop genoten van landschap, dieren en de vriendelijke mensen.

Tips: 1. neem vuilbestendige kleding mee, want het is erg droog dus in een mum van tijd zit echt alles onder een dikke laag stof. Slechts 15% van de wegen is n.l. geasfalteerd, de rest is zand, kiezel en keien.

2. Het is er winter > overdag 20-25 gr. maar we hebben diverse nachten ook nachtvorst gehad. Een groot deel van het land ligt op een hoogvlakte van > 1500m. Dus warme kleding is zeker niet overbodig al hebben we in 3,5 week geen wolkje gezien!

3. Ik fotografeer met een digitale camera (10x zoom), heb er 1000 gemaakt. En een verrekijker is echt onmisbaar.

4. We hebben een ballonvaart gemaakt boven de Sossusvlei: geweldige ervaring, (we hadden iets te vieren ;-)) , dus als je het geld er voor (over) hebt: doen! € 250,00 p.p.voor 1,5 uur varen en een champagneontbijt na de landing.

Als je nog meer info wilt: laat maar horen

Annemart

• jolijn

Hoi annemart!

Bedankt voor alle nuttige tips!

Dan zal ik mijn witte broek maar even thuislaten!

Ok warme kleren zal ik zeker meenemen.

Is het zinvol om een bikini mee te nemen of is het daar nog wat te koud voor?

Is het nuttig om een extra slaapzak mee te nemen, al slapen wij alleen in lodges?

Verrekijkers hebben we inmiddels geregeld :-), camera zijn we nog niet helemaal over uit. Onze camera heeft maar 3 x zoom :-S, maar een nieuwe goede erg duur…

Klinkt super die ballonvaart en klinkt ook erg goed dat jullie wat te vieren hadden ;-)

Moeten wij misschien ook maar voor zorgen! :-)

Groetjes Jolijn

• Annemart

Jolijn,

Zelf had ik ‘verkeerde’ kleding bij me: safarikleuren blijken het prettigst, zoals beige, groen, terra (val je ook niet zo op in de natuur en tussen de dieren ;-) )

In de lodges zal het 's nachts niet zo koud worden als in onze camper en je kunt er evt. een extra dekbed aanvragen. Zeker een bikini/ badpak meenemen om evt. te zonnen, bijna elke lodge heeft ook een zwembad(je) maar het water is heel koud.

Ga je ook nog naar het Himbavolk? Een bijzondere ervaring!

Fijne vakantie toegewenst, ben jaloers/ zou zo weer mee willen!

Annemart

• mo

Hoe zijn jullie terechtgekomen bij de Himba?

Zou ik ook graag heenwillen in augustus!

Groetjes, Mo

• Annemart

Het bezoek aan de Himba's was gepland door onze reisorganisatie.

In o.a. Opuwo kun je dit ook zelf boeken, maar vlgs. mij kun je dan niet individueel naar een Himbadorp, alleen als excursie. Opuwo is sowieso de moeite waard: je kijkt je ogen uit. Westers geklede mensen + Herero's (kleurrijk en dik aangekleed) + Himba's (halfbloot en met klei ingesmeerd) lopen vreedzaam door het stadje.

Er is daar trouwens ook een internetcafe: een groter contrast kun je je niet voorstellen.

Annemart

• mo

Dank je voor deze informatie,

misschien proberen we daar dan terecht te komen.

We gaan onze best eens doen.

Groetjes, Mo

• Jane

Hoi Annemart,

Ik lees dat je per camper hebt gereisd in Namibie. Wij gaan in eind september per camper 4 weken vanaf Kaapstad naar Namibie en terug.

Heb je nog tips voor de camper? En is er een capinggids die we kunnen aanschaffen of wijst het zich vanzelf. Ik denk dat het in die tijd (voorjaar) wel wat warmer zal zijn.

Hoor graag nog wat van je.

Groet, Jane.